KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 9 juli 2008

Onsdag v 28 - Dikt, ordspråk eller citat

*** English version at the bottom of this publication! ***

Dagens utmaning är att antingen använda en dikt, ett ordspråk, citat eller liknande på ditt kort.
Du kan också tolka en text när du gör kortet istället för att ha med texten på kortet. Alltså använda texten som inspiration till kortet.

Här kommer designteamets kort.

1. Wih
Ett mycket enkelt kort från mig, men de här Tim Holtz-stämplarna från Stampers Anonymous är så underbara att jag inte tycker att de behöver någon extra dekoration.



2. Twister
Det blev ingen dikt eller ordspråk. Det blev en psalm istället, hoppas det är okej. Jag har gjort ett dopkort till min brorson.



3. Lilla Anna
Jag hade en liten overlay med ett citat på som passade bra till detta kortet. Texten lyder: Det enda som hindrar dig från att uppfylla din dröm är du. Tom Bradley.



4. AnnaJulie
"Vägen till mannens hjärta gå genom magen" Det är väl ett ordspråk? Jag har i alla fall använt ett par hänglarstämplar som jag tycker passar bra in. De är målade med distresser. Grön cardstock och det underbara glittriga pappret och tagsen heter "Vacation time" (dem har jag fått av min underbara mor som alltid letar fina grejjer till mig och jag blir alltid lika glad). Kanterna på papprena är också distressade. Den lilla bradsen är från "Inkido".



*** English version ***
The challenge today is to use a poem, a proverb, a quote or somting like that on the card.

Or you can use a text just for the inspiration to your card.

1 kommentar:

maxell sa...

Ah Anna. Va läckert du satte dit den där minioverlayen som jag satte ihop en gång i tiden. Tackar. Kanske jag borde göra någon åt mig själv med. :)