KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 7 juli 2008

Måndag v 28 - Collagetema

*** English version at the bottom of this publication! ***

Utmaningen denna måndag är att göra kort med collagetema. Kolla in hur designtemet tolkar det på olika sätt.
Som vanligt laddar du upp ditt kort i galleriet.
1. Wih
Det blev ett Paris-kort från min sida, alla stämplar kommer från Prima. Har använt tio (10!) olika stämplar och maskat ihop dem med varandra, fyllde i motiven med promarkers i olika warm gray-nyanser. Avslutade med en liten ram och fluid chalk runtom för en mer sliten look.
Jag tycker det finns många sätt att tolka collage, för mig brukar det innebära typ vintage stil. Men detta kortet gjorde jag till min svåger som fyller 50 snart. Något helt annorlunda än jag brukar göra, har kopierat lite bilder, en ICAcheck och lite ur en tidning. Det är ju så att favoritlaget är ju så klart Öster. Han har jobbat på Arla och nu jobbar han på ICA och så fick ju favoriten Marilyn hänga med lite oxå. Gjorde kortet större än vanligt ett dubbelvikt 12 tums blev det.
Innuti kortet
Jag hade riktigt svårt med denna utmaning. Försökte först att kombinera en massa olika grejer på kortet men insåg att det inte alls är min grej. Dessutom är alla mina stämplar utlånade. Så till slut blev det detta kortet där jag har använt mönsterpapper och diecuts ifrån samma serie.
Jag brukar ju inte rikta in mig på collage så det blev en utmaning för mig. Kände att jag inte riktigt vet exakt vad som definierar collage så jag gjorde en egen tolkning, utklipta bilder från tidning, tags och biljetter.
Min tolkning av collagetema. Har tänkt mig en "samling av samma"; samma papper, flera gånger om och en bunt olika grungeboards. Har tyvärr inga collagestämplar så så här får det bli.
*** English version ***
The challenge this Monday is to make a "collage card". Check in the design teams diffrent ways to make a collage.
As usall you can upload your card in the gallary.

Inga kommentarer: