KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 27 augusti 2008

v 35 Onsdag - Kort med omtanke

*** English version at the bottom of this publication! ***

Så var det onsdag och dags för en ny utmaning! Den här gången utmanar vi er alla att göra kort med omtanke - kort som skickas för att man bryr sig om någon. Det kan vara krya på dig, tänker på dig eller något annat sånt där bry-sig-om-igt...

Här kommer lite inspiration från designteamet:

1. Fialisan

Jag har gjort "Jag gillar dig-kort". Tyvärr gillar scannern inte alls den glittriga rosa punchinella som blev grå i scanningen. Punchinella är näst intill ett måste på allt jag gör nuförtiden smile
Texten uttryck med dymo, stämpeln är en filur-stämpel.




2. Astra

Gjorde ett traditionellt "kramkort" där jag använde den söta hÄnglartjejen som jag färglagt med distresser (första gången jag använt det). Det mönstrade pappert kommer från Maja Design har sedan dekorerat med punchinella, Primablommor, brads, QKs blad och fotohörn, typsnittet är QKs Dragonfly.



3. DesignAnnique

Mitt kort blev ett kort att skicka till en vän som behöver veta att man tänker på henne eller honom. Jag valde att låta kortet gå i mjuka bruna och gröna toner för att ge känslan av värme och omtanke.



4. Kada

Jag har gjort ett kort till vänner som har det jobbigt med svåra sjukdomar... Den "brända" kanten runt mönsterpappret har jag gjort med hjälp av 2 olika bruna chalks-dynor. Det bruna pappret är en bit av ett kuvert som jag kört genom en "wellpapp"-rullare och sen lindat garn runt. Swirlen är grungeboard som fått färg av en grön chalks-dyna. Texten är qk Vixen. Jag använde ovalerna ur "e" till dekorationen längst ner.



5. Babbalalla

Jag hittade en "Saknar dig"-textstämpel som jag använde mig på detta kort. Den lilla hÄngeln passade bra in på detta temat tyckte jag, stämpeln är färglagd med ProMarkers av olika kulörer. Måttet på kortet är 10*15 och "framsidan" där Hängeln sitter på har måttet 10*10 så man kan stoppa framsidan bakom banden och därmed "låsa" kortet. Hmmm... det var svårt att förklara... Men ni förstår nog ändå...





Vad gör DU för kort med omtanke? Visa oss genom att ladda upp ditt bidrag till utmaningen vårt galleri.

***(in english)***

Today the challenge is to make a card to show that you care. It can be a get weill soon-card, a Take care-card, a Thinking of you-card or any other card that shows that you care. Upload your card in our gallery.

Inga kommentarer: