KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 20 augusti 2008

v.34 Onsdag - Serietidning

*** English version at the bottom of this publication! ***

Som vanligt får du göra fler än ett bidrag till våra veckoutmaningar och du laddar upp ditt/dina bidrag i vårt galleri.
Dagens utmaning är att spåna fritt utifrån temat 'Serietidning'. Som hjälp på traven kommer här lite kort av designteamet.

1. Jojjo

Jag har gjort mina egna serierutor (ser mer ut som fotografier tycker jag...ha ha.) som jag fäst på kortet och sedan gjort en pratbubbla med texten grattis. Till seriefigurerna har jag använt stämplar från magnolia. Stjärnorna är utstansade med Qk och genom dom har jag trätt ett litet snöre.



2. Pannika

Det var en svår men jätterolig utmaning tycker jag. Jag köppte en fantomentidning och klippte ut självaste fantomen. Honom klistrade jag på en kartongbit och lät honom sticka ut en bit utanför kortet. Sedan klippte jag ut en ruta ur tidningen som såg cool ut och hade bra text. Fantomens rättvisa. Jag klistrade även den på kartong. Texten är utskriven på datorn och klistrad på kartong. Det blev en härlig känsla i kortet.

Det är till min lillebror som fyller 35 nu i höst. På insidan av kortet har jag skrivit ut klassiska djungelordspråk, men bytt ut Fantomen mot Lasse, eftersom det är det min bror heter.





3. NetteR

Gillade den här seriestripen så jag skrev ut den och kistrade fast på svart cardstock för att behålla serietidningsstripenkänslan.



4. Pingvinmamman

Fastnade verkligen för temat serietidning och valde att göra ett kort innehållandes en serietidning. Detta kort både önskar trevlig resa och ger lite reselitteratur





***
(in english)

Todays challenge is to be inspired by the theme 'Comic Books'. As usual you may do more then one card to our weekly challenges and you upload your work in our gallery.

Hope you will come play with us *lol*

Inga kommentarer: