KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 18 augusti 2008

v. 34 - Färgutmaning orange/blått

*** English version at the bottom of this publication! ***


Dax för veckans första utmaning. Som idag är en färgutmaning med färgerna blått och orange som ska vara de framträdande färgerna.

Precis som vanligt när det gäller våra veckoutmaningar får du göra fler än ett bidrag och du laddar upp dina alster i vårt galleri.


Här kommer teamets alster:


1. Ullis

Jag utgick från det vackra mönstrade pappret från DaisyD's som heter "Boston Common Scroll". Jag fastnade för färgkombinationen av blått och orange och ville utveckla det vidare. Titeln och swirlsen är Tim Holtz grungeboard som jag målat med Tim Holtz crackle paint "Broken China". Prickarna runt den vita scalloped kanten är gjorda med "Squeezable 3D paint" från Crayola. Lite band, blommor och knappar gjorde kortet komplett!






2. Pannika


Först visste jag inte vilka papper jag skulle använda, men så hittade jag detta papper i min lokal scrapshop. Det passade ju utmärkt till denna utmaning. Jag har använt en urgullig stämpel med två söta feer. Jag har målat dem med distresser, lagt lite glitterlim på och lite lack på vingarna. Jag lade lite glitter på blomman också. Motivet limmade jag upp på en ganska tjock kartongbit för att få lite höjd på det.





3. NetteR

Efter att ha sett träden börja bli orangeröda på grannens tomt fick jag idéen till dagens utmaning som var blått och orange. Blå cardstock. Magnoliastämplar från hösten 2007. zig-penna och lite punchinella




4. Jojjo

Mitt bidrag blev ganska enkelt. Som vanligt blev det ett grattiskort. Själva kortstommen är blå med orange ram och blommor i blått och orange. Jag har använt stickles på en del av blommorna så dom glittrar fint.

Detaljbild








5. Pingvinmamman

Valde att använda mig av knallorange som grund och ett av mina favorimönstrade papper vineyard wine blå. Det enda jag kunde tänka mig med så starka färger var ett kort till en nybliven tonåring. Stämpeln var därmed given och sen kunde jag inte hålla mig utan löpte amok med en blå chalk (Cat eye blue iris).






***(in english)



Make a card with this colors: Blue and orange. When your done, you upload your card/cards in our gallery. Read more on how to join our challenges on our webpage.

Inga kommentarer: