KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 12 september 2008

v.37 Fredag - PopUp-kort

*** English version at the bottom of this publication! ***

Veckans sista utmaning är att göra ett PopUp-kort. Vilken variant som helst är okej så länge det är ett PopUp-kort. Om ni aldrig gjort ett sådant kort så kanske Nita´s PopUp-artikel kan vara till hjälp, du hittar den här.

Som vanligt så kan du göra fler än ett kort till våra veckoutmaningar och du laddar upp dina alster i vårt galleri.

Här kommer teamets alster:

1. Sayurii

Här är mitt popupkort som jag gjort utifrån Nitas tutorial. På lågorna och bären är det 3d-lack för extra effekt. Texten är embossad med clearembossingpulver.





2. Nita

Så här blev mitt allra första pop-up kort. Det var så kul. Inte sista gången kan jag säga;-) Motivet är färglagt med promarkerpennor.



3. Marja

Jag hittade en beskrivning inne på youtube http://www.youtube.com/watch?v=vA44EZ5z_Tg Det var mitt första pop up och inte det sista kan jag ju säga. Jag valde att lägga ner lite mer arbete på mitt med att klä de olika delarna med mönstrat papper. På beskrivningen på youtube har man istället valt att stämpla vilket gör att man kan variera detta kort i det oändliga! Första bilden visar kortet ihopfällt. Sedan drar man ut den största fliken och det bildas som en liten ask så att man kan ställa kortet. På baksidan av den stora fliken har jag skrivit min hälsning. Tredje bilden visar kortet hur det ser ut 3-dimensionellt. Själva kortet har jag valt att hålla mig till det blå och röda. JAg har använt Grungeboard som jag målat med Chalks. De andra bokstäverna är rubons. Ett kul kort där man kan använda olika tekniker och mycke dekos!







4. Pixelit
Nu har jag också gjort ett kort efter Nitas beskrivning, dock blev det fel riktning så det blev inte precis som det var tänkt. Men jag är ganska nöjd iallafall, gillar fåglarna mycket. Egen doodling och stickles runtom hela kortet. Klippt med mönster sax och chalkad kanterna.Olivgrönt sidenband och egen söm runtom.

***
(in english)
The weeks last challenge is to make a PopUp-card. Any variation is okay with us as long as it is a PopUp-card. As usual you can make more than one card and you upload your work in our gallery.





Inga kommentarer: