KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 17 september 2008

v.38 Onsdag - Formkort

*** English version at the bottom of this publication! ***

Onsdagens utmaning är att göra ett formkort. Vilken form som helst är okej, så länge den inte är fyrkantig eller rektangulär. Som vanligt laddar du upp ditt/dina alster i vårt galleri.

Här kommer teamets alster:

1. Jojjo

Jag ha gjort ett muffinskort. Jag klippte ut dom olika delarna i 3 olika mönsterpapper och fäste dom på en vit bakgrund och sedan satte jag dit knappar i olika storlekar och knöt ett band runt själva muffinsformen och sist satte jag dit texten. Hur enkelt som helst och fort gick det också!



Jag har även gjort ett dopkort i form av en dopklänning. Själva mönstret till dopklänningen har jag hitat på en blogg sedan har jag bara klippt ut klänningen i rosa cardstock, chalkat kanterna, limmat fast spets runt hals och ärmar, fäst en rosa rosett i halsen och fäst det lilla smycket med tråd. Blommorna och bladen har jag limmat fast och sedan satt lite bling och glitter i mitten och till sist satte jag dit namnet. Ganska enkelt att göra.



2. Pannika

Det här är mitt första formkort, jag är annars ganska fyrkantig av mig. Hi hi. Jag visste inte riktigt hur jag skulle göra, men så rev jag helt enkelt ett hjärtan av cardstock, och ett lite mindre hjärta av mönsterpapper. Jag rufflade till kanterna ganska ordentligt. Sedan tog jag notpapper och knöt rosett runt om. Lite blommor och en stämpel på tjock kartong som jag limmat på lite wellpapp.



3. Pingvinmamman

Jag har gjort mitt allra första formkort, och det kommer nog bli fler Gick igenom mina cardstock och bestämde mig för ett lejongult med fiberstruktur i. Därefter var resten givet, ett höstlöv. Plockade ett lönnlöv i trädgården och använde som mall. Lätt kortet vara rakt vid lövets nederkant så att kortet skulle sitta ihop, det är dubbelt. Använde mörkbrun chalk på bubbelplast som jag stämplade med, chalkade rikligt längs kortets kanter för ett "murrigt" resultat. De små diecutslöven är chalkade med cocoa, inbjudshänget är först chalkat med cocoa, sedan lätt kantchalkade med mörkbrunt



***
(In english)


For todays challenge we want to see cards with a different shape. Squares and rectangular cards is banned from this challenge.
Upload your work in our gallery.

Inga kommentarer: