KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 15 september 2008

v.38 Måndag - Stickers etc

*** English version at the bottom of this publication! ***

Veckans första utmaning denna gången är att göra ett kort med stickers, klistermärken eller bokmärken. Någon av dessa tre (eller alla om du så vill) ska vara med på kortet.
Du får göra fler än ett bidrag och du laddar upp dina alster i vårt galleri.

Här kommer teamets alster:

1. Jojjo

Jag äger inte ett endaste bokmärke och heller inga stickers...trodde jag tills jag hitta ett paket med halloween 3D stickers i lådan. Kortbasen är vanlig svart cardstock och på det har jag lagt 3 olika papper, vitt, gult och ett rutigt och jag har chalkat runt kanterna på alla 3 och gjort streckade linjer. Jag klippte ut 2 cirklar i olika storlekar och den vita har jag streckat och chalkat runt kanten. Den vita cirkeln har jag sedan fäst på den svarta med 3D kuddar. Själva stickersfiguren är en 3D stickers som jag sedan fäst på cirkeln med en remsa grönt papper under som ska föreställa gräs... Till sist satte jag texten runt cirkeln och den har jag stansat ut med min Qk och alfabetet heter Katie skinni mini.






2. Pannika

Jag har inte så mycket stickers så det här blev en riktig utmaning för mig. Det jag använt är egentligen dekor för kakel och glas, inköppt på lagerhouse just för att de var så underbart söta. De var svåra att fästa på papper, så jag laminerade dem, och vips så blev det ett bokmärke. Jag knöt fast bokmärket med band, och satte dit ett gem också så att det skulle sitta ordentligt. Kortet är till min mamma som snart fyller år, och hon läser jämt. Så när hon har tittat klart på kortet så behöver hon bara dra bort bokmärket, så det blev liksom en liten liten present också.



3. Pingvinmamman

Helt inne på hösten nu. Har valt en enkel färgskala och ett enkelt upplägg.



***
(in english)

Todays challenge is to use stickers, gluemarks and/or bokkmarks. One of these three (or all if you like) shall be on the card. Upload your work in our gallery.

Inga kommentarer: