KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 8 oktober 2008

v 41 - tema stjärnor

*** English version at the bottom of this publication! ***

Idag utmanar vi dig att göra ett kort med tema stjärnor! Du kan ha stjärnor på ditt kort, göra ett stjärnformat kort eller något helt annat på temat stjärnor.

Lite inspiration från vårt DT:

1. Sayurii

Jag har ritat och klippt ut en stjärna på frihand i ett mönstrat papper. Kanterna har skrapats lite försiktigt med egde scraper och fått fluid chalk. Jag häftade även fast några ghostshapes och gav den stora stjärnan några självhäftande blingstenar!
Texten är QKs alfabete Chemistry. Den är fastsatt på en riven bit vellum och har fått både stickles och 3dlack för extra effekt.




2. Nita

Jag hittade det här stjärnpappret och tyckte det passade för temat;-)
klippte till en bit något mindre än kortet så jag fick en gul kant runt om. Duttade med blå penna runt på den gula kanten och duttade med guldpenna på det mönstrade pappret. Målade 3 chipboardstjärnor med gul akvarellfärg och duttade med blå penna på dem. Satte fast 2 av stjärnorna med gluedots och den 3:e med en 3d-kudde. Skrev texten med guldpenna.



3. Pixelit

Jag tog ett papper från Rockstar kollektionen jag faktiskt hade glömt bort att jag hade fram tills nu igen...städade lite i mitt pysselrum och hittade det.Epoxystickers med rosa stjärna och silverstjärnor från Ica till höger.Där det står sugar and spice knöt jag fast lite blandade band(märket kommer från ett par jeans jag köpte till dottern för något år sedan).



Hur inspirerar vårt stjärntema dig?
Vi vill gärna se era alster i vårt galleri!

*** Short English version ***

Theme of todat is STARS in some way. You can decorate with stars or make a starshaped vard or.. anything the theme inspires you to do!
We'd like to se your card in the gallery!

Inga kommentarer: