KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 10 oktober 2008

v,41 Tema: Höst med löv

*** English version at the bottom of this publication! ***

Lite info:

Som ni kanske vet så kommer vi att anordna en CyberCrop Lucia-helgen. I samband med detta kommer vi att göra vissa ändringar här i bloggen och forumet. Bland annat så kommer vi att minska ner antalet bloggutmaningar till en per vecka men lägga till en forumutmaning för er som brukar hålla till där inne. Vi hoppas att detta är en förändring som kommer att uppskattas av alla som följer våra utmaningar.

Nu över till veckans sista utmaning som är att göra ett höstkort där du har med minst ett (1) löv, antingen i form av en stämpel eller som en dekoration.

Ditt/dina alster laddar du upp i vårt galleri.

Här kommer teamets alster:

1. Tootsie

Har här använt mig av Le Plume-pennor för att färga in stämpeln med (olika nyanser). Sedan stämplade jag upp motivet som vanligt. Ser lite blekt ut så här på fotot, men ser jättebra ut IRL.



2. Nita

Här passade en katt i lövhög tyckte jag. Färglade stämpelmotivet med promarkerpennor, satte motivet på motivmatta. Inkade runt kortets kanter och alla pappersbitar med chestnut roan. Den gröna remsan klippte jag medvetet ojämnt;-) för att försöka bryta det kvadratiska som blir med de 4 fotohörnen, även de är inkade med chestnut roan.



3. Sayurii

Ett enkelt kort denna gång! Den bruna cardstocken sitter på 3d-kuddar. Ibland behövs inte så mycket mer än superfina mönstrade papper, en text och lite bling!



4. Pixelit

Jag använde mig av stämpeln svampplockerska ifrån Cofm (fast jag har döpt om henne till rödluvan när hon bor hos mig..hihi..) som jag tycker är så söt. Har löv längst ner till vänster.Papperet är från Majadesign, en ny favorit hos mig. Filtband med stjärnor och lite bling och en ticket.




5. Marja

Jag använde Magnolias krans med eklöv. Jag tycker den är såå söt. Likaså svampplockerskan som också är från Magnolia Färgerna fick blir rostrött och grönt. För att piffa till det lite så virade jag lite guldtråd runt kortet och sen lite grön stickels på gräs och krans.



***
(in english)

For this weeks last challenge we want you to do a Fall/Autumn-card with at least one (1) leaf on it. It can be a stamped leaf or a decoration-leaf, your choice, as long as you have atleast one leaf on your card.
You upload your card/cards in our gallery.

Inga kommentarer: