KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 1 oktober 2008

V.40 färgutmaning! Brunt-Rosa-Grönt (EJ svart eller vitt)

Nu är det dags för en ny färgutmaning! Brunt-Rosa-Grönt (EJ svart eller vitt)! Du får endast använda dig av dessa 3 färger gäller även stämplat och dekorationer. Skapa på och lägg in era underbara alster i galleriet!


*** English version at the bottom of this publication! ***


Här kommer denna veckans DT-teams alster!


1. Wih

Mellanbrunt kort med en mörkbrun ram. Det mönstrade papperet kommer från Chatterbox och var i precis i rätt färger för utmaningen, tur för mig! Det mönstrade bandet kommer även det ifrån Chatterbox och den bruna skumfjärilen kommer ifrån American Crafts.






2. AnnaJulie

Brun cardstock som bas och mönstrat papper i brunt , grönt och rosa.Tror att det är basic grey. Tag gjord av grön cardstock, med massa glitter. Kanterna är svagt distressade. Blomma utklippt från mönsterpappret och distressad. Bokstäverna och den lilla ramen är grungeboard som är dekorerad med "chrystal touch" (relief-färg, tror jag att det kallas) som sedan målats med glitter. Inne i kortet har jag gjort en liten ficka att lägga pengar i.







3. Twister

En härlig färgkombination tycker jag, hittade ett papper jag haft väldigt länge som passade jättebra. sen använde jag mig av blandade blommor från ljusmanchetter, lite chipbord ord och en frimärkes stämpel som jag distanslackat. det blev en hel del och jag har hållt mig till färgskalan utan att blanda in vitt eller svart.






4.FruSolli

jag klurade länge över det prickiga papperet, tycker att det är svagt rosa tonat. det var mycket utmanande att inte använda svart och vitt i övrigt. kortet vart lite eget och inte som jag först tänkt mig men det var ju hur som helst väldigt kul att göra! =)




*** English version ! ***

Now its time for a new colour challange! Brown-Pink-Green! and u are not allowed to use the Black or White, not even on the ink and stamps or on dekorations. thats the callange! Upload your card in our gallery!

2 kommentarer:

Sofie sa...

Försökte lämna mitt alster till denna utmaningen i galleriet men när jag väl hade laddat upp bilden hittade jag inte rätt mapp att lägga bilden i. Hur ska jag göra för att hitta rätt mapp?

Kif / CiF sa...

Nu ska det vara ordnat, det var en miss i albuminställningarna som gjorde att den inte syntes i listan. Nu ska den finnas där!