KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 30 september 2008

Sista chansen - månadsutmaningen för september!

Idag är sista chansen att delta i vår månadsutmaning! Du kommer väl ihåg att ladda upp ditt kort i vår mapp i galleriet senast vid midnatt? Läs mer om utmaningen HÄR!

Och så lite inspiration från vårt designteam!

1. Nita

Här har jag gjort ett lite tjejigare kort av den tuffsöta tjejen. Fick användning av mina frills som legat o dammat i lådan;-). Stämpelmotivet är färglagt med promarkerpennor. Chalkade runt stämpelmotivet.



På det här kortet har jag använt självhäftande spetsband och stansat ut blomman med qk revolution och som blommans mitt har jag satt flera småstämplar på 3d-kuddar och dessa är färglagda med promarkerpennor. Blomman är också satt på 3d-kuddar. Ritade med vit penna på blomman för att den skulle poppa lite;-). Avslutade med att sätta "Grattis" på 3d-kuddar och fäste på blomman. Ett turkost band limmades bak på blomman och lite bling på det. Jättehärlig skiss att jobba med.



2. Twister

En Sarah Kay stämpel målad med distresser och sen lite papper och band lite blommor och sen några hjärte brads vips så var där ett kort!
En härlig skiss att jobba med, jag vände den lite ett kvarts varv....



3. DesignAnnique

Även jag vred lite på skissen, det var svårt att få till det med sjörövaren annars. Och han bara skulle vara med, eftersom mottagaren just nu är totalt insnöad på pirater!

Jag valde att färglägga med ProMarkers eftersom de ger så härligt mycket färg, nästan lite serietidningsstuk. Och det passar ju bra till en sjörövare! "Bandet" bakom motivet tolkade jag om till en skattkarta, den fick en bit Magic Mesh bakom sig för att förstärka det rutiga som finns i pappret.



Nu vill vi se hur DU har inspirerats! Blir du den lyckliga vinnaren får just du ett fint pris från Tingtura Design!

Inga kommentarer: