KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 6 oktober 2008

v.41 - Måndag: Mappkort

Som vecka 41 första utmaning vill vi att ni gör ett 'Mappkort' utifrån den här artikeln. Som vanligt får du göra fler än ett alster och du laddar upp alstren i vårt galleri.

Här kommer inspirationsalster från teamet:

1. Tootsie

Det här var väldigt roligt att göra. Och gubben är ju bara så underbar. Påminner lite om min far och farfar *ler*




2. Nita

Mappkort var riktigt roligt att göra. Jag följde Tootsies artikel ganska "väl";-) Jag la till lite extra papper inuti kortet och distressade kortets kanter med en sax för att ruffa till det sockersöta utseendet lite. Chalkade runt alla papperskanter med fluid chalk inkpad "Charcoal". Färglade stämpelmotivet med promarkerpennor och satte det på motivmatta för att framhäva det lite extra. Avslutade med att sätta dit 2 blommor.




3. Sayurii

Eftersom det är gjort till en speciell person som kanske läser detta innan hon får det har jag suddat ut lite på framsidan! Hur som helst, kortet var väldigt roligt och LÄTT att göra! Mönsterpappret är från Basic Grey och det är även de rubons jag har använt mig av. Satte lite bling på mönsterpappret och stansade ut det jag ville med QK Rollerskate. Bokstäverna fick 3d-lack också.




4. Marja

Detta kort var ju gôr kul att göra! Jag valde att göra ett med bröllopstema. Tog inte ett brudpar utan valde ett "vanligt" par från hänglar och stänglar.Grått, lila och rosa blev färgerna "Klädde" kortet i papper från daisyds collection. Stämplade swirlar och blommor i grått på insida ioch utsida. Lite stickels fick pryda dem. En liten charm och knapp fick bli lås.





5. Pixelit

Jag gjorde mitt med fyra tags i till en kille som fyllde 40 år. Han gillar blommor så då blev valet av Majadesign papperet solklart:)



Inga kommentarer: