KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 24 oktober 2008

v.43 Diamantkort

*** English version at the bottom of this publication! ***

Veckans sista utmaning är att göra ett kort med en speciell vikning, ett sk diamantkort. Här kan du läsa Astras artikel om hur hon gjorde sitt diamantkort.

Som vanligt laddar du upp ditt/dina alster i vårt galleri.

Här kommer teamets alster:

1. Astra

Här är mitt färdiga kort!



2. Fialisan

Detta var kul med en annorlunda vikning! Här kommer mitt kort med Tomas tomte, bokstäverna är utstansade i QK Tangerine.



3. DesignAnnique

Jag gjorde ett litet julkort - himla kul med en sådan vikning! Färgerna fick bli bruna nyanser med tomtepinuppan som en härlig färgklick.

4. Nita
Jag embossade fjärilen från Inkido med silverfärgat embossingpulver och satte den på en blomma. Satte rosa alfabetsstickers "grattis" då det är ett födelsedagskort till min syster. Jättekul vikning, första men inte sista försöket;-) Prova!;-)


***
(in english)
For this weeks last challenge we want to see you make a Diamond Fold Card - see YouTube for english videoshow - http://www.youtube.com/watch?v=hkDfbyHXKvY
You then upload your work in our gallery.




Inga kommentarer: