KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 22 oktober 2008

v.43 Tema: Halloween

*** English version at the bottom of this publication! ***

Idag utmanar vi er att göra ett eller flera kort på temat Halloween. Vi vill se häxor, spöken och andra väsen och ting som ni förknippar med Halloween.
Som vanligt laddar du upp alstren i vårt galleri.

Här kommer teamets alster:

1. Astra

Stämpelmotiv från hÄnglar & stÄnglar färglagt med Promarkers...tegelväggen är en overlay. Fladdermössen är från Quickutz likaså typsnittet som är QKs Snowday.



Liten söt hÄngeltjej målad med Promarkers, samt stämplat spindelnät från Penny Black. Typsnittet är Quickutz Studio Classic som jag lagt 3D lack på, spindeln och fladdermössen kommer också från QKs. Svart Punchinella var ju bara nödvändigt :-)



2. Fialisan

Här är mitt kort, jag har klippt till överkanten på kortet för att skapa en eld-känsla, rivit papper med fladdermöss på, samt kvistpapper, punchinella. Allt är fasthäftat med häftklamrar. Sedan är det ett par spindlar och godisbitar som letat sig in på kortet också ;)



3. DesignAnnique

Jag har gjort i ett kort i riktigt mustiga halloweenfärger med en söt häxdrake på. Motivet är färglagt med ProMarkerpennor. Eftersom jag tycker färgerna är så härliga i sig så dekorerade jag bara med en stor dubbel blomma som fick en blingbrad i mitten, plus några små lilaskimrande brads.



Mitt andra kort blev också ett kort med en drake, den här har ballonger i handen. Draken och färgerna känns "halloweeniga". Jag känner många som fyller år i oktobers andra halva och då passar ju färgerna bra, och det här kortet är tänkt att kunna användas både som grattiskort och halloweenkort, beroende på behov.



***
(in english)

The theme for our mid-week challenge is Halloween. We want to see cards with witches, ghost and other beings and things that you think is halloween.
Your card/cards upload in our gallery.

Inga kommentarer: