KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 7 november 2008

v.45 Fredag - Stair Step Fold Card

*** English version at the bottom of this publication! ***

Veckans sista utmaning är att göra ett kort med en speciell vikning, så kortet blir som en liten trappa - Stair Step Fold Card.
Här kan du läsa Nita´s artikel om hur hon gjorde sitt kort.
Som vanligt kan du medverka med mer än ett kort och du laddar upp ditt/dina alster i vårt galleri.

Här kommer teamets alster:

1. Nita

Jag använde marinblå cardstock som bas. Färglade hänglatomtar, granar och julklappssäckar med promarkers, fäste stämpelmotiven på tjockare papper och konturklippte, använde dubbelhäftande tejp för att fästa dem på kortbasen. Skrev text och ritade "snöflickor" med sakura guldpenna. Jättekul att bygga upp ett kort på det här sättet.



Och här är kortet jag gjorde till artikeln.



2. Pixelit

Mitt kort valde jag att göra som ett julkort. Texten god jul är självhäftande och kommer från Cards of Maria. (Man köper per meter och då får man ganska många god jul, kanske tips för dom som gör många julkort?). De tre blingpärlorna är också därifrån, likaså snögubben. Mönsterpapperet är någon julkollektion från 2006, och det har jag använt edge scraper på. Jag har chalkat hela kortet med dark brown som är den jag använder allra allra mest, funkar till allt. Bladet längst fram är qk. På andra fliken är det blomma från prima, förra årets julkollektion, Jättefina med glitter på. Löven är från tuben med primalöv. I mitten sitter en halvpärla från Dollarstore. Fåglar från qk. På sista fliken är det stämpeln spis och liggande Tilda (vet inte vad den heter dock). Har blingat spisen rätt mycket med stickles och Tilda är satt på 3dkuddar och 3dlackad på luvan. Blomma från prima med text på som jag också haft stickles på och löv från qk.





3. Sayurii

Det var superkul när jag kom på hur jag skulle göra. Nu är bara frågan vart jag ska skriva hälsningen till den som ska få julkortet sen. Jaja, petitesser! Lägger in två bilder så får den som lägger upp välja vilken det blir! Jag vek min kortbas enligt instruktioner. Sedan använda jag mig av Philadelphia foamstamps och röd akrylfärg för att få till min text. Färglade mina stämplar (Inkywings och hÄnglar & stÄnglar) med pro markers. Längst fram satte jag några juliga knappar och ett band!



***
(in english)
For this weeks last challenge we would like to see cards with a special fold - Stair Step Fold Card. Your card/cards upload in our gallery.

Inga kommentarer: