KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 6 november 2008

v.45 Onsdag - Rektanglar & Ovaler

*** English version at the bottom of this publication! ***

Väldigt sent kommer så äntligen onsdagens utmaning. Denna gång vill vi se formerna Rektanglar och Ovaler på era kort. Som vanligt får du bidra med mer än ett alster och du laddar upp ditt/dina kort i vårt galleri.

Här kommer teamets alster:

1. Sayurii

Mitt kort är gjort i 15x7cm. Grisarna är en die från Quickutz som jag ritat med vit penna på för att de ska se ut som pepparkaksgrisar De blev placerade i en oval som jag tyckte passade dem, och sedan blev hela kortet täckt av en rektangulär bit mönsterpapper (och matta). "God Jul" är bokstavsstickers från Making Memories och tillsammans med en bit band jag köpt på Coop och lite bling var kortet färdigt!



2. Nita

Färglade hängeln med promarkerpennor och satte den på en svart oval som jag "ruffat" runtom, klippte 2 rektanglar som bakgrund, "ruffade" kanterna på den röda rektangeln och färglade kanterna med chestnut fluid chalk inkpad och satte ovalen på 3d-kuddar över. Primablommor och dewdrops som dekoration. Duttade med chestnut roan på kortbasen. Skrev "god jul" i hängelns skylt.



3. Pixelit

Mitt kort är gjort i lite annorlunda format. Det är ett enkelt kort i 20x15 format, inspirerat i format av Nitas stora kort jag fick på en swap. Det är stämpeln Hellobot från Bampop, likaså papperet. Blomman fick jag som gåva från Stämpelgården då jag beställde därifrån och den runda paljetten fick dottern från sin skola. Blombradsen i mitten är från Panduro tror jag. Löv från qk, hjärta från Heidi swap och kedjan från sonens jeans. De små fåglarna är stämplade med stazondyna på laminerat ark och sen använde jag cirkelskäraren ifrån fiskars för att skära ut dom och satte en gluedot bakom. Jag har använt edgescraper både på cardstock och motivpapper. De små molnen är 3dlackade. Fåglarna är också qk. Motivet färglagt med promarkers som vanligt. (Ivory brukar jag använda rund motivet för att försöka framhäva det lite, men jag vill gärna ha tips på bättre sätt, någon som har det?)



***
(in english)

For our midweek challenge we would like to see the forms Rectangular and Ovals. You upload your work in our gallery.

Inga kommentarer: