KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 10 november 2008

v.46 Måndag - CardJacked

*** English version at the bottom of this publication! ***

Så var det dags för en CardJacked, det var ett litet tag sedan :)
Denna gång har vi letat utanför vårt lands gränser och hittat detta underbara kort som ILA från Canada har gjort.

Thanks a bunch for your wonderful cards, Ila!

Då vi än så länge kör på med våra gamla utmaningsregler får du göra mer än ett kort och du laddar upp i vårt galleri. Inget sista datum.

Här kommer Ila´s kort, söt inte sant?



1. Wildärtan

Här har jag använt mig av ett höstigt motiv från house mouse, sedan jag målat motivet fann jag även ett papper där färgerna går igen. Blommorna är mistade med koppar och lite chalkade. Alla kanter är rivna eller skrapade med edge scraper och sedan chalkade. Jag har ändrat på bradsplacering, men annars så har jag nog följt vår modell ganska väl.



2. NetteR

Tog fasta på draken och blomman och gjorde i stort sett efter samma upplägg eftersom jag gillade förlagan så mycket. Hade ingen plats för symaskinen så istället så ritade jag dit stygnen.



3. Pannika

Jag har valt att följa hela upplägget. Det är ett så fint kort och jag gillade hela upplägget. Det blev ett farsdagskort och färgvalet blev därför lite murrigt, men det passar ju för ett troll också. Bradsen är i silverfärg och inte så mörka som de ser ut på bilden.



4. Pingvinmamman

Har främst tagit fasta på omlott-placeringen av de olika pappren. Istället för ett papper nästan i samma storlek som kortet har jag bytt ut mot en ram gjord med 3D-liner. Jag tyckte det var lite kul att låta stämpelmotivet gå utanför och in på nästa lager.



***
(in english)

It is time for a CardJacked - CASE it all or just a little bit - your choice. Upload your work in our gallery. The CASE-card is made by Ila from Canada, please visit her blog for more inspiration.

Inga kommentarer: