KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 11 november 2008

Du kommer väl ihåg vår månadsutmaning?

*** English version at the bottom of this publication! ***

Du kommer väl ihåg vår månadsutmaning, sponsrad av Scrapparazzi? Temat är egengjorda dekorationer, och teamet har gnuggat sina geniknölar. Läs med om utmaningen här!

1. Wildärtan

Jag tänkte att jag skulle använda nån av alla dessa metalltrådar jag samlat på mig. Jag gjorde ett par cirklar med QK, stansade hål och började sy. Det är inte så lätt med metalltråd, men med lite tålamod och fast hand så funkar det biggrin Jag har inte sett denna variant nånstans, den bara "blev". Annars har jag använt mycket stämplar på kortet i övrigt, rivit kanter, ruggat, chalkat och inkat.



2. Pingvinmamman

Jag har gjort allting på det här kortet själv. Först klippte jag ut en stiliserad gran i grön bucklad kartong, fäste den mitt på en röd variant som sen fästes på pepparkaksbrun CS. En foamstjärna i toppen, röda dekostenar som julgranskulor och ringlade glitter med silverfärgad 3D Dekorpenna. Jag skrev godjul på en egenhändigt tillverkad "karamell", gjorde en julklapp och en smällkaramell i miniformat att lägga under granen.



3. Nita

Jag stansade ut gröna fernkvistar med min nya stans och klippte till en granstam i brun bazzill. Limmade stammen på kortet först och satte dit fernkvistarna så de bildade grenar som på en gran. Klippte fyrkanter av metallicfolie i olika färger och gjorde små smällkarameller, klippte dessa mitt itu och snurrade till de klippta fransarna och satte dit på granen med gluedots, lite silverstickles för vinterkänsla och en guldig snöstjärna på toppen med en halvpärla i mitten. Skrev texten med sakura guldpenna.
Pilligt men jätteroligt.



*** English version! ***

You do remember our monthly challenge, don't you? Read more about it here!

Inga kommentarer: