KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 24 november 2008

v.48 inspireras av ordet "nyår"

Dagens utmaning blir att skapa ett kort där du inspireras av ordet "nyår". Glöm ej att ladda upp ditt kort i vårt galleri.

*** English version at the bottom of this publication! ***


Här kommer lite alster från vårt DT-team att inspireras av!

1.Elisabet

Det här är mitt första uppdrag som DT!! Spännande och roligt! Nyårsfärger för mej är silver och mörkblått, jag dukar oftast med dom färgerna när jag ordnar nyårsmiddag. Stjärnfallet är en julgransdekoration, som jag klippte av upphängningssnöret på. Jag tyckte att den var väldigt fin och "sprakande". Sen har jag använt sifferstickers från Clas Ohlson, några stjärnor som jag använt som bordsdekoration förut, mörkblå cardstock och ett silverpapper med mönster från Panduro



2. Twister

För mig är "nyårsfärg" silver glitter och blått. Jag plockade sönder en färdig deko och behöll endast glasen. sen lite bling som bubblor, lite smalt julglitter,sjärnbrads och en glittrig snöflinga.



3.liiten89

Här kommer mitt första DT-kort Nyår för mig är mycket glitter och många fina färger, därför gjorde jag ett färgsprakande kort med mycket glitter som ska föreställa raketer på nyårskvällen. Cardstocken är i lila-bling, stämplarna kommer från hänglar och texten är gjord med en dymo.



4.Agneta

Mitt första DT-uppdrag för KiF. Nyår för mig är krispigt blått och silver och självklart glitter Jag har använt en stor stjärn-stämpel (okänt märke) och stämplat med ljusblått, en liten stjärn-stämpel från Reprint som är stämplat med silverdyna. (Det syns mer i verkligheten...) Textstämpeln är stämplat med svart och den kommer från Magnolia. Kanterna är chalkade med blått och silver. En av de stora stjärnorna är fylld med stickles waterfall.


5. fruSolli
ett nyårskort till festen värdinna var min tanke då jag gjorde kortet. av order nyår accocierar jag fest och därför valde jag stämpeln med partymusen. stämpeln är målad med promarker och MCP teknik.

*** English version! ***

Todays challenge is to create a card and be inspired by the word "NewYear". Dont forget to upload your card in the galleri.

Inga kommentarer: