KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 26 november 2008

v.48 "monokromiskt" kort!

Då var det dags för en ny utmaning! Gör ett monokromiskt kort men du får välja färg själv! Kan bli riktigt kul att få se alla olika färgval. Glöm inte att ladda upp ditt kort i vårt galleri.

*** English version at the bottom of this publication! ***

Här kommer lite DT-alster att inspireras av!

1.liiten89
Jag gjorde mitt monokromatiska kort i grönt, reliefmönstret och texten 'GRATTIS!' är gjord med Fiskars Shapeboss. Under stämpeln är det lager-på-lager i grönt. Den söta ko-stämpeln kommer från Whipper Snapper Designs och heter Crooning Cow. Har även gjort hål och fäst öljetter med Silent Settern och sedan knutit grönt floss i söta rosetter.



2. Agneta
Här kommer mitt monokromatiska kort där jag valde brunt. Jag har använt stämplar från Stampsmith och Autumn Leaves. Blomman är från Bazzill och i mitten sitter en genomskinlig snökristall från Panduro. Lite bruna paljetter glittrar till kortet. Stommen är bazzill cardstock, mönstrade papper från DaiseyD och Chatterbox samt ett skimrigt papper av okänt märke.


3. FruSolli
jag valde röd, tänkte att det vore kul att använda röd/rosa.


4.Elisabet
Jag har aldrig gjort det förut, så det var kul att prova! Jag valde färgen lila, eftersom jag så sällan använder den, så det blev lite en utmaning i sej. Jag har använt ljuslila cardstock, mönstrat papper från Sassafrasslass - Felicity, och swirlsen är utsttansade i papper från Daisy D´s. Blommor från Katscrap, knapparna har jag letat på i mina gömmor.


5.Twister/Ingela
Jag använde mig av färgen RÖD och det blev ett julkort. en hänglastämpel med en glad mun. utskriven text från datorn.


*** English version! ***
Time for a new challange. Make a ("monokromiskt") card in one colour! It will be nice to se all kind of different colours. Dont forget to uppload your card in the galleri!

Inga kommentarer: