KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


lördag 20 december 2008

Påminnelse om månadens utmaning

Så var det dags för ytterligare en påminnelse om vår pågående månadsutmaning, sponsrad av Stämpelgården, en webbutik full av härliga saker för oss kortmakare. De har också en egen serie med stämplar där bland annat en underbart påhittig ren ingår. Ila dit och kika, de har visserligen julstängt just nu men det finns mycket att få habegär av ändå!

Utmaningen den här månaden är en skissutmaning och teamet har skapat lite fler inspirationsalster att njuta av!

1. NetteR (som sponsrats med den underbara renstämpeln)

Kort nr tre från mig. Fortsätter att följa skissen rätt slaviskt. :-)



2. Twister

Jag valde att göra ett födelsedagskort. Använde mig av en ängel och lite notpapper samt ett mönsterpapper, lite band och brads.



3. Fialisan

Har rivit kanten, samt chalkat det mönstrade pappret för att få lite mark för renen att stå på, stämpeln kommer från stämpelgården. Har färglagt med distresser. Tagen är utskriven med min nya silhouette, stjärnorna är QK med en liten halv guldpärla i mitten.



4. Pingvinmamman

Fick ett infall att använda mig av stämpeldyna, akrylifärg och zigpenna till detta kort. Ger en lite naiv framtoning med humor.

Jag har dragit med grön stämpledyna en backe som den stackars skidåkaren vill ska vara snötäckt. Har använt en stämpel från Panduro och färglagt med olika pennor för olika struktur. Klippte ut motivet och fäste på akrylfärgen.



5. Elisabet

Den här skissen var så rolig så jag var tvungen att göra ett kort! Jag har använt vinröd CS, mönstrade papper från Melissa Frances, Abby och Brady, blom- och textstämpel från Katscrap och retro flower punch till blommorna.



Hur tolkar DU skissen? Ladda upp ditt bidrag i vårt galleri så alla får njuta av ditt vackra kort. Kom ihåg - det finns inte mindre än TVÅ priser att kamma hem!

Som vanligt under månadsutmaningarna får du endast bidra med ett kort och det får inte vara med i någon annan tävling. Sista dag att ladda upp ditt bidrag är onsdag den 31/12.

Inga kommentarer: