KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 12 december 2008

v.50- Kort med kuvert som deko

Lite sent kommer veckans sista utmaning upp. Här har bakats lussekatter för fulla segel.
Fredagens utmaning denna vecka är att göra ett kort med ett kuvert som dekoration. Som vanligt laddar du upp ditt kort i vårt galleri.







Inspiration från teamet.




1. Wildärtan
Har använt mig av papper från Basic greys EVA-serie och en stämpel från Whiff of joy. Blommorna har små bruna pärlor fastlimmade i mitten och bakom det mesta har jag lagt ett chalkat och inkat tårtbitspapper. Stickers från Basic grey EVA oxå. Stämpelmotivet har perfect pearl överallt eftersom jag hade det i själva vattnet. Och så har jag lagt 3d-lack på vissa ställen och stickles på vingarna. Kortet är lite glittrigare i verkliga livet









2. Pannika
När jag tänkte på kuvert tänkte jag man ska ju ha ett litet brev med, och då passar det med ett brev till tomten så här i juletid. Kuvertet gjorde jag själv på frihand, för jag hittade inte min mall. Stämplen är en hÄngel och är målad med distresser. Jag har ruggat och chalkat kanterna på de mönstrede papprena. Blommorna fäste jag med härligt skimmrande metallbrads. Och så ritade jag en liten ram runt hela kortet.









3. pingvinmamman
Blev ett annorlunda grattiskort till nyfödd. Kuvertets kanter är medvetet rundade och allmänt gjort för att även kunna tolkas som babysäng.









4. NetteR
Gjorde ett kort enkelt kort i format som jag normalt sett inte gör så ofta. Ett kort med en kram i :)




1 kommentar:

Anonym sa...

HJÄLP! Jag kommer inte in med mitt användarnamn på erat forum. Loggde in senaste för någon timma sedan, men nu funkar det inte? What's wrong?

För att vara på den säkra sidan så skickade jag efter att jag glömt mitt lösen, fick ett mail med ett nytt lösen och försökte logga in med det, men nopp, funkar icke.... :S

Mvh, Daniela (Neliz på forumet)