KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 5 december 2008

v.49 Julkort i annorlunda färger

*** English version at the bottom of this publication! ***

Veckans sista utmaning är att göra ett kort i för dig icke traditionsenliga färger som tex rött, grönt, guld etc. Utan ta en färg som man inte brukar förknippa med just jul och julkort.

Som vanligt laddar du upp ditt bidrag i vårt galleri.

Här kommer teamets alster:

1. Tootsie

Har övat lite på ProMarker + MCP på H&S bevingade julgris. Tyckte den här blev så pass hygglit bra att få äran att uppgraderas till kortsdekoration. Då jag målade grisen i rosa körde jag vidare på det temat, men för att inte få det 'för' rosa valde jag blå/turkos som komplementfärg till rosa. Upptäckte dock att jag hade målat de små 'knapparna' på grisen gröna så då placerade jag dit lite rosa blingstenar :)



2. Nita

Mitt icke traditionella julkort går i turkos och brunt. Färglade pepparkakshuset med promarkers och fyllde i konturerna med silvermetallic sakurapenna och duttade lite silverstickles lite varstans på motivet. Klippte ut motivet i cirkel och satte på en större cirkelformad motivmatta, distressade och inkade motivmattans kanter och fäste på kortstommen med 3d-kuddar. Stansade ut fotohörn i turkos och stämplade en banner och skrev texten för hand med silver metallic sakurapenna. Jättekul att göra julkort utan rött o grönt;-)



3. Petra/Peu

Valde att göra ett julkort i rosa. Rosa är en av mina favoritfärger när jag gör kort. Stämpeln kommer från Magnolia och är färglagd med distresser. Stämpelmotivet är monterat med 3-d kuddar. Stjärnorna kommer från en påse men rosa "Prima-julblommor".



4. Pixelit

Här har jag använt Penny blacks stickers och bård.Band från cards of maria(tipsar hett,då det är självhäftande och säljs per meter) och papper från BG.



5. Sayurii

Jag valde att göra ett julkort med orange som bas! Det är inte en färg jag tänker mig höra samman med julen! Det mönstrade pappret jag använt är inte heller "traditionella" julfärger, och därför tyckte jag att det var kul att ha med det. Jag har embossat en av Inkidos snöstjärnor med guldpulver. Enda dekorationer är några band, en charm och två svarta blingstenar på texten.



***
(in english)

For this weeks last challenge we want to see Xmas cards in colours that is not that common for Xmas cards. So no red, green, gold etc.
As usual you upload your card in our gallery.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vilka härliga kort, tjejer!!
Jättefina, och stämplarna är så söta.
/Elisabet.