KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 3 december 2008

v.49 Tema: Gran

*** English version at the bottom of this publication! ***

Veckans andra utmaning har temat Gran. Vi vill se kort antingen formade som en gran eller ha formen eller motivet gran på korten.
Som vanligt laddar du upp ditt alster i vårt galleri.

Här kommer teamets alster:

1. Tootsie

Jag är gärna bekväm av mig så jag gör mer än ofta bara fyrkantiga kort, men här läm,nade jag min bekvämlighetszon och gjorde ett granformat julkort och blev hyggligt nöjd med resultatet.
Själva kortet är platt men jag fixade en låsanordning på baksidan så att man kan ställa den upp.




2. Nita

Jag skar ut två granar med min shapecutter plus. Ritade scallop kant på den översta och klippte ut. Gjorde hål i båda granarna för att fästa rött sidenband så att det blev ett dubbelvikt kort. "Snön" är vit liquid pearl. Ritade och skrev god jul med poppy promarkerpenna. Äntligen fick jag chansen att göra ett formkort;-)



3. Sayurii

Jag har gjort ett minikort i format 7x8cm. Granen är en quickutz-die, men jag skippade stjärnan och foten på granen. Embossade en textstämpel med clearpulver på granen och hade mörkgön fluid chalk på kanterna. I hörnet har jag embossat snöflingan med clearpulver också!



4. Petra/Peu

Jag har gjort ett grankort där jag fick användning av en massa band även småstumpar. Jag klistrade fast varje band med dubbelhäftande tejp och fäste på baksidan. Sedan så fodrade jag baksidan med ett nytt fint papper där jag kan skriva julhälsningen. Blingade lite med stjärnor, pärlor och stenar.




5. Pixelit

Klippte en triangel och tog BGs julpapper från ett par år tillbaka,limmade en hel del regndroppar,så dekorativa.Chalkade kanterna och det vita cardstocket som är bakgrund är självhäftande.




***
(in english)
For our mid-week challenge we have a theme and the theme is XmasTree, tree shaped cards or have the shape of a tree on the cards.
You upload your card in our gallery.

Inga kommentarer: