KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 10 december 2008

v.50 - Färg - Vitt som framträdande

*** English version at the bottom of this publication! ***

Dagens utmaning är att göra ett kort med färgen vit som dominerande. Andra färger får alltså användas men största delen eller hela om man vill ska gå i vitt.
Som vanligt laddar du upp ditt kort i vårt galleri.

Inspiration från teamet.


1. NetteR

Har använt mig av mest vitt i olika nyanser och sedan valt rött som kontrastfärg.
Svårt att få bra bilder den här tiden på året. Hjärtan i handen har 3-d lack på sig.




2. pingvinmamman
Ett enkelt julkort i bara silver och vitt. Inspirationen fick jag från bandet som jag satt på kortet, GodJul är fäst med 3Dkuddar. Tyvärr fotat i det dåliga vinterljuset.





3. Pannika
Jag använde rött som accentfärg till det vita. Bakgrundspappret har ljusgrå snöstjärnor på sig. hÄnglen är målad med distresser. Jag har stansat ut snöstjärnor med QK och glittrat dem. Rosetten har jag knutit ett rött garn runt. Silvernätet/bandet glittrar fint. Bokstäverna är också QK.






4. Wildärtan
Jag har satsat på ett rektangulärt kort där jag stansat tre hål och satt in 3 house mouse-motiv. Har även använt en border från quickutz som är riktigt "super glued" med skimrande glitterlim. Och så är det några halvpärlor i hjärtform.




***(in english)***

Today the challenge is to make a card thats most in the color white. You can use other colors but try to keep it in white as much as possible. Upload your card in our gallery.

Inga kommentarer: