KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 1 januari 2009

Månadsutmaningen januari 2009 - Scraplyckan

Den här månaden har vi förmånen att sponsras av Scraplyckan, en webbutik med både egna stämplar och lite ovanligare importerade stämplar. Det finns även papper och dekorationer och.. ja det mesta man kan behöva, så ta en sväng inom och förförs av alla härliga saker! Scraplyckan har sponsrat tre av teammedlemmarna med materialpaket, men ni kommer även få se kort skapade av andra medlemmar i designteamet under månaden.

Temat på månadens utmaning är LYCKA - tolkningen är fri och det ska bli så spännande att se alla kort som skapas på detta tema!

Som en liten kickstart kommer nu designteamets inspirationsalster:

1. Sayurii

Allt material utom de två små bladen, knappen, texten och pro markers kommer från sponsorpaketet!
Den ljuvliga och härligt retro stämpeln från Scraplyckan är färglagd med Pro Marker-pennor. Fokus på motivet fick jag med en fotomatta. Guldpappret och det rutiga pappret tyckte jag på något sätt passade ihop med Lambrettan. Lite glittrig punchinella satte fart på den delen av kortet. Tagen fick rubons (privat) som signalerar lycka och som pricken över i blev det en blomma och några blad!



2. Fialisan

Här kommer mitt kort. Vilken underbar stämpel! Bara såg rubriken framför mig direkt, lycka är... att få riktigt stora paket! Har färglagt med distresser. Har knutit en rosett av det guldglänsande band-garnet och häftat fast det. De lila blommorna har en mjuk sammetsyta och jag har veckat en bit av det lila-vita bandet och satt bakom en av blommorna. Kanterna är chalkade med cat´s eye chestnut roan.



3. Pannika

Här är mitt kort på temat lycka. Jag kände att det var lycka att bara drömma sig bort lite när jag valde stämpel. Stämplen är målad med distresser, och jag har chalkat kanterna på papprena. På blommorna har jag satt knappar och knutit i lite floss. Texten är handskriven.



Hur tolkar DU temat lycka? Ladda upp ditt bidrag i vårt galleri så alla får njuta av ditt vackra kort.

Som vanligt under månadsutmaningarna får du endast bidra med ett kort och det får inte vara med i någon annan tävling. Sista dag att ladda upp ditt bidrag är lördag den 31/1-2009.

1 kommentar:

Nina sa...

Åh, vilka fina DT-alster!