KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 19 januari 2009

Vecka 4 Bloggutmaning

Då var det dax för årets andra bloggutmaning!

Denna veckan ska du inspireras av "saga / Det var en gång..."
#for english translation or other ... use the translater from google in the rigth corner#

Nu vill vi se era tolkningar på utmaningen. Du har fram till och med 1 februari på dig att skapa ett eller flera kort. Kom ihåg att ange kod KiFv4B i fältet för nyckelord när du laddar upp ditt kort i vårt galleri.

Kom också ihåg att kila tillbaka in hit efter att du laddat upp i galleriet och lämna en direktlänk till ditt/dina kort i galleriet med hjälp av den här koden:







Här kommer lite alster från vårt Designteam att inspireras av:

1.twister/ingela
denna stämpel med texten (som inte syns så bra på bilden) "those who dont belive in magic will never find it" var det som inspirerade mig!Sen blev det lite glitter och ett slott i bakgrunden...



















2. Elisabeth
Först var jag helt inne på att göra ett kort med en prinsessa, men sen slog det mej plötsligt att jag skulle använda en drake på mitt sagoinspirerade kort.
För visst är väl drakar så mycket saga det kan bli?!

Draken skrev jag ut från nätet, och den är fäst med 3D-kuddar.
Papperet under fick jag i julklapp och det kommer från Best Creation.
Det blommiga, glittriga papperet är från Panduro, så även svart CS, nyckeln och hänglåset.
Blomman är köpt hos Magdas och brads, organzaband och swirls (stickers) hittade jag i gömmorna.
Det understa, mönstrade papperet är köpt som ett kit på Bokia, och var det allra första jag köpte till min nya hobby, för 2½ år sedan!!
















3. Ingelapling/ingelaS
Det var en gång en liten flicka som hette blåluvan. Hon skulle gå till Mormor med röda äppel....
lol ja, så fick det bli! lol

Jag har användt ljusblå bakrund, mönstrat papper från Create, (älskar alla deras papper) stämpel från Sarah Kay och blå o röda blommor från Prima. Det är chalkat med brunt runt kanterna också. Grattis stämpeln är från Landstoken.

Inga kommentarer: