KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 9 februari 2009

Dags för bloggutmaning v. 7

***english translation at the bottom of the publication!***

Den här veckan är utmaningen till er att göra ett Alla hjärtanskort UTAN stämplar. Det är inte så svårt som det kanske låter, se bara här på de vackra korten som designteamet gjort.

1. babbalalla:

Ett kort utan stämplar, vad kan man använda då? Jag valde att göra ett hjärta med hjälp av pärlor som jag sedan limmade fast på en vit cardstock tillsammans med ett rött band och röda blommor och vita brads! Klart!

















2. Fialisan:

Här kommer mitt alla hjärtans dag-kort utan stämplar. Jag har använt mönstrat papper längst ner, klippt ut ett hjärta ur cardstock samt chalkat det. Sedan har jag dekorerat med blommor från manchetter, skurit ett litet snitt i hjärtat och trätt dit en tag. Hade en guldtråd som låg framför mig på scrapbordet, och den virade jag runt hjärtat.






















3. ingelapling:

Jag har användt grön cardstock som bas. Det mönstarde vackra pappret (både fram o baksida) är från Kaiser scrapbook och heter photo friendly. Jag har stansat bokstäver från alfabetet - Hippie Chick, de röda hjärtanen är i filt (egentligen ett band) från ett måndaskit hos Apidae. Vinrankan och hjärtanen i mitten är också utstansade i cuttlebugen.















4. Nita:

Ruggade upp kanterna med min edge scraper. Jag använde mycket distress ink runt papperskanter och hjärtanen. Knöt vit floss i ett av de större hjärtanen och lät de 2 mindre hjärtanen hänga där. Lite pappersspets ger den lite mer romantiska känslan tycker jag. Doodlade hjärtan och skrev texten med vit penna. Avslutade med några dew drops.






















5. Pippin:

Jag har använt offwhite cardstock, inkat kanterna med brunt, mönstrat papper jag köpt på Tiimari. Bilden är från Crafty Individuals, hjärtebården från CC Hobby, blommor och blad utstansade med Provo Crafts tänger, lite punchinella och textstickers från DCWV.






















Pippin har gjort ännu ett kort:

Ett Trifold-kort med papper utskrivet från Internet. Även toppern är utskriven, satte den på en cerise cardstock och klippte med scallop-sax runt. Satte dit en liten blomma och ett band som passade.

























Nu vill vi se era tolkningar på utmaningen. Ni har till den 22 februari på er att skapa ett eller flera kort. Kom ihåg att ange koden KiFv7B i fältet för nyckelord när du laddar upp ditt kort i vårt galleri.

Kom också ihåg att kila tillbaka in hit efter att du laddat upp i galleriet och lämna en direktlänk till ditt/dina kort i galleriet med hjälp av denna koden:


(klicka på bilden av länken så ser du den bättre!)

Skapa lugnt!


***(in english)***


Now its time for this weeks blog challenge. We want you to make a valentine card without stamp images on it. You have until february 22nd to upload one or more cards. Remember to write the code KiFv7B as keyword when you upload your card/cards in the gallery.

When uploaded your card/cards remember to come back here and write a direct link to your card/cards in the commentary section with the help with this code:


Click on the picture of the link to see it better!

Inga kommentarer: