KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 10 februari 2009

Kom ihåg månadsutmaningen!

*** English version at the bottom of this publication! ***

Det är en kort månad den här gången så kom för all del ihåg månadsutmaningen och gör ditt kort redan nu! Mer om utmaningen kan du läsa här!

1. Pannika

Jag har skrivit ut en bild från internet och använt som motiv. Har även vänt lite på skissen. Jag chalkade kanterna. Jag gillar verkligen notpappret. Hjärtanen är QK. Runt rosetten har jag knutit lite floss.



2. Babbalalla

Här har jag använt mig ett av papprena som kom i DT-paketet, pappret hade två sidor så jag använde båda sidorna till detta kort! smile Använde mig även av sicksackbandet som kom med paketet. Hjärtat samt "LOVE" är stämplar som jag har min samling. Bakom blomman gömmer sig lite punchinella och i mitten av blomman en brad med bling i! Försökte följa skissen, men fick inte med alla detaljer, utan det blev en enklare variant...



3. Ingelapling

Då var min klar. Har följt skissen, "slaviskt". Tyckte den var så rolig, så jag kunde inte låta bli...
Papper i från Create, stämpeln med de jättesöta ugglorna är från Berta Stamps, band från ett paket i månadskittet från Apidae. Grön punchinella. Texten har jag skrivit ut från datorn (words) och heter Adorable. Alla kanter är chalkade med Dark Brown.




4. Elisabet

Här kommer ett bidrag från mej av den roliga skissen och temat Kärlek.
Den gulliga kossan fått lite glitter och 3D-lack på hjärtat på magen. Rosa CS samt det jättefina papperet från Basic grey - sultry/vogue, band och stort silverhjärta.



Kom ihåg - sista dag att ladda upp ditt kort är 28/2 och du får bara delta med ett kort i utmaningen. Kortet ska vara skapat till den här utmaningen och får inte vara med och tävla någon annanstans. Ladda upp ditt kort i vårt galleri så snart du är klar så vi alla får njuta av ditt alster!

*** English version ***

Today we'd like to remind you about our mothly challenge. Read more about it here. Upload your card in our
gallery to let us see how you were inspired by the word. As usual you can only upload one card for the monthly challenge and you card has to be uploaded before the end of February 28.

Inga kommentarer: