KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 2 februari 2009

v.6 - lapptäckeskort

*** English version at the bottom of this publication! ***


Denna veckas bloggutmaning är att göra ett kort med tanke på "lapptäcke". Tolka lapptäcke som du tänker dig och gör ett kort som du laddar upp i galleriet.
Du har fram till och med 15:de februari på dig att skapa ett eller flera kort till denna utmaning.
OBS! Ange nyckelordskoden KiFv6B när du laddar upp ditt/dina kort i galleriet.




Inspiration från teamet:




1. pingvinmamman
Har gjort på klassiskt lapptäcksmanér och valt papper som skulle passat till lapptäcke om de varit tyger. Jag har använt symaskin till detta teknik då det kändes naturligt. Det är lite pilligt och sömmarna blir inte helt raka men det får vara en del av kortets charm. Stämpelmotivet är helt nyinköpt från Panduros omonterade stämplar färglagt med mina zig-pennor och fäst med 3D-kuddar för att lyfta det från kortet en aning. Lite bling i form av blommor får sätta pricken över i.







2. petra/peu
Jätteroligt kort att göra. Första gången jag syr på ett kort. Men det blir säkert fler gånger. Har använt mej av brun och vit cardstock. Mönstrat papper vet jag bara att det prickiga kommer från Panduro. Stämpel Magnolia färglagd med distresser. Brun stickers och halvpärla.












3. NetteR
Det här kortet blev inte alls vad jag hade i åtanke från början men hittade papperet i mina gömmor och blev så vårsugen så det fick bli ett påsk kort. Klipte papperet mellan rutorna och lappade sedan ihop med zig-zag på maskinen med rosa tråd. Stämplarna är alla från Magnolia och flickan samt påskägger sitter på 3-dkuddar.







4. Wildärtan
Jag har använt mönstrade papper från Basic greys EVA-serie, det var nåt jag ville göra från allra första början då vi pratade om ett lapptäckskort. Jag har sytt runt alla kanter använt en sticker från Basic grey som är stjälk till den vita blomman. Enkelt och pilligt på samma gång - och riktigt roligt! Jag tror jag kommer att sy på kort och layouter lite oftare från och med nu...





5. Pannika
Jag har ingen symaskin så jag "fuskade" genom att rita sömmar. Jag har använt mig av en punch för fyrkanterna. Ur ett av papprena klippte jag ut en fjäril och satte på distanskudde. Jag stämplade grattis på ett av papprena som ingår i "lapptäcket" Med en vit penna ritade jag en uddkant, och för att dölja misstag så limmade jag på spetsbanden, som även går runt på baksidan ungefär halvvägs.





6. Elisabet
Nu har jag åxå testat ett lapptäckeskort. Använde lite större bitar, från några av mina favoritpapper. Stämpeln kommer från Panduro, vilket även knapp-bradsen gör. Överst t.v det enormt vackra papperet från Basic Grey - sultry/vogue, överst t.h ett gammalt papper, tror att det åxå är BG, de nedre papperen kommer från Panduro, det rosa heter Just Perfect och det gröna Smoking jacket. Jag har dragit ett smalt satinband över själva korset.



***(in english)
For this weeks blog challenge we want you to make a quilted card. You have until february 15th to complete this challenge and you upload your card/cards in our gallery.
IMPORTANT!!! Keyword for this challenge is KiFv6B, so don´t forget to write it in when uploading your card/cards.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Hittade hit för första gången! Otroligt många fina kort. Blir väldigt imponerad!

Välkommen att kika in hos mig!