KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 1 februari 2009

Månadens företag februari: Scrapgalen

*** English version at the bottom of this publication! ***

Så var det dags för en ny månadsutmaning, den här gången sponsrad av Scrapgalen, en ganska nystartad webbutik med ett härligt utbud av "godis". Det finns mycket att förföras av så passa på att kika in där!

Månadens utmaning är en skissutmaning kombinerad med ett tema, och vad passar väl bättre så här i Alla Hjärtans dags-månaden än tema KÄRLEK? Inget - tyckte vi i alla fall! Och när det kombineras med en härlig skiss - ännu bättre!

Så här ser skissen ut:


Vi vill också tacka Scrapgalen för de fina materialpaketen, med dem var det inte svårt att skapa vackra kort!

Som inspiration har teamet skapat några härliga kort att inspireras av:

1. Babbalalla

Har använt mig av några av de fina papprena som kom i DT-paketet från Scrapgalen (notpapper samt det flockiga prickarna) Även kalenderbladet "Augusti" är från månadens företag! Jag har försökt följa skissen, men jag vände och vred på den lite... Lade till bollfransen från eget förråd, likaså hjärtanen...



2. DesignAnnique

Mitt första kort blev ett grattiskort till mina föräldrar som har bröllopsdag i just juli, så det passade bra. Kalenderkortet är verkligen användbart, de ger det där lilla extra som gör kortet personligt och lite speciellt. Alla som känner mig vet att jag är bandoman (framför allt bandsamlare...) så de fina banden passade mig som handen i handsken. :-) Istället för den vågiga kanten på skissen lät jag zigzagbandet skymta fram under det tunna sheer ribbonbandet. De tre dekorationerna vid motivet (i det här fallet kalenderkortet) skippade jag eftersom fokus då försvann från det jag ville visa mest - juli månad. Det är ju det som är så bra med skisser, men kan vrida o vända och lägga till o dra i från!
Blomma och stor brad kommer ur mina egna samlingar.



3. Petra/peu

Det här var en väldigt trevlig skiss att jobba efter. Jag har använt en mellangrön cardstock, mönstrade papper från MME och Basic Grey.
Stämpeln är en förtjusande groda från Whipper Snapper som jag färglagt med distresser. Hjärtanen och blombladen QK-dies. Blommor från Prima och i mitten en röd ros i metall. Texten har jag skrivit ut på datorn.



4. Pippin

Blev inspirerad av skissen och temat så jag kunde inte låta bli att göra ett kort jag med. Mitt kort har en HouseMouse-stämpel som jag tycker är så söt. Bakgrundspapper från DCWV. Texten är biljetter som jag skrivit ut själv. Hjärtan av torrembossat rosa papper som jag lackat med 3D-lack. Blomma som valfri dekoration med rosett av organzaband med en liten hjärtcharm.



Hur tolkar du skissen på ett kärleksfullt sätt? Visa oss i vårt galleri! Som vanligt får du bara delta i utmaningen med ett kort, det ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar. Senast lördag 28 februari vill du att du laddar upp kortet i galleriet, så är du med och tävlar om en fin vinst från vår sponsor Scrapgalen!

*** English version ***
Today we give you our monthly challenge for February! This time the challenge is a sketch that should be used together with the theme LOVE. As it's the month of Valentines day we thought it was appropriate *smile* Please visit our sponsor
Scrapgalen, a Swedish webshop.
As usual you can participate with just one card, it has to be done for this challenge only and should not appear in any other contest. Upload your card in our gallery before the end of 28th of February.
*

Inga kommentarer: