KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 16 mars 2009

Bloggutmaning V12

Veckans bloggutmaning är att göra ett placeringskort i vilket tema du själv vill! födelsedag bröllop dop eller liknande...ha kul och skapa på... biggrin Vi vill gärna se era skapelser i vårt galleri

***English translation at the end of this publication!***

Här kommer lite inspiration från DT-teamet:

1. pingvinmamman
Valde att göra ett diamantkort då det passar så bra som placeringskort. Förutom CS och mönstrat papper har jag använt primablommor, i mitten fäst ovanpå en QK retroblomma. Det fransiga silverlamé och lila garnet är dels trätt genom namnbrickan, som på detta vis blir utbytbar för smidig återanvändning av placeringskortet, och runt loop-brads från Karen Foster. På sidstyckena har jag knutit fast garnet runt hela styckena och fäst knuten bak med gluedots. Framtill hålls det på plats med hjälp av den utstansade blomman


2.Twister/ingela
så här blev mitt kort en enkel variant som är vikt på mitten för självstående så att det ska bli enkelt att göra många likadana och även lätt att använda till olika event.... (och det blev mig själv jag placerar) som vanligt lite dålig bild då jag scannar

3. Elisabet
Jag har gjort 2 olika sorters placeringskort.
Det ena är ett "klassiskt" som är vikt mitt på, och det har jag gjort i påskfärger.
Kommer kanske att hamna på påskbordet?
Båda korten är enkla, eftersom man oftast gör flera likadana, fast med olika namn då, förstås smile

På det "klassiska" kortet har jag använt ett av mina favoritpapper, från Autumn leaves.
Rosorna har jag gjort själv av lila CS, samt haft på lite glitterstick.
Blad och hörn är utstansade med cuttlebugen, liksom bokstäverna i alfabetet "Moonlight".
Det blir en snygg effekt med bling i hörnet på hörnen, tycker jag.

Det andra kortet har jag format som en tag, och använt papper från Basic grey.
Även där lite bling i hörnet och alfabetet Moonlight.
Jag har snurrat organzaband runt ett utstansat hål, och sen trätt banden genom en smyckesdel.
Löv från cuttlebugen och blomman är en tumstans.
Litte glitterstick i mitten av blomman.






**English translation**
This weeks challange in the blogg is to make a card with name for table placement! (okej i dont know the rigth word i hop you understand anyway biggrin) Use any team you want birthday, wedding.... have fun and craft... We want to se your creations in our galleri


koden/nyckelordet KiFv12B (Du har till den 31 Mars på dig)

Glöm inte att kila tillbaka in hit efter att du laddat upp ditt/dina kort i galleriet och lämna en direktlänk till ditt kort med hjälp av denna koden:





(Klicka på bilden så ser du den bättre!)

Inga kommentarer: