KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 3 mars 2009

Månadens företag mars: Cards of Maria Cards n' scrap

*** English version at the end of this publication***

Så var det dags för en ny månadsutmaning, den här gången sponsrad av Cards of Maria Cards n' scrap. Förutom deras egen linje av stämplar finns även stämplar från Octoberstamps, Forma hantverk, Kortmakaren, Stämpelboden och de otroligt praktiska alfabetsstämplarna från See & stamp. I webbutiken finns det också blommor, papper, dekorationer av olika slag, stämpeldynor och en hel del annat gottis!

Månadens utmaning är en skissutmaning, och den härliga skissen ser du här!



Några inspirationsalster från teamet:

1. Wildärtan

Skissen är underbar att jobba med. Har bytt ut ovalen till ett hjärta där jag stämplat med stämpeln från Cards of Maria. Jag fick underbara röda Primablommor och härligt röda halvpärlor. Till detta har jag valt mörkt röda papper från Kaiser Crafts "Sakura Park"-serie, alla tre mönstrade inslag i kortet är från samma serie. Och så lade jag till ett svart satinband, ett rött sammetsband och en guldhattnål eftersom de röda blommorna har guld i sig. Ett kort till någon färgstark person, kanske??



2. Agneta

Här kommer mitt första kort! Jag har valt att tolka skissen och inte följa den slaviskt. Jag har använt papper från Basic Grey och har även färgat in en boksida. Den underbart söta Nalle-stämpeln är från Cards of Maria och den är målad med akrylfärger. Fäst med 3d-kuddar för att få lite lyft. Blomman som är bland det finaste jag sett säljs i 6-pack och alla är lika fina, de finns i många olika färger så det är inte svårt att hitta några som passar. Blingstenarna har jag satt ihop till en liten swirl, praktiskt med blingstenar som man kan placera hur man vill.



3. Babbalalla

Försökte följa skissen rätt slaviskt, förutom fyrkanten i "mitten" som blev en swirl istället... Swirlen är en chipboard som jag målat med röd akrylfärg och fäst med 3D-kuddar för att få lite mer rymd i kortet.
Blommornas mitt består av vanliga plastpärlor och de tre uppe i vänstra hörnet är halvpärlor.



Hur tolkar du skissen? Visa oss i vårt galleri! Som vanligt får du bara delta i utmaningen med ett kort, det ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar. Senast tisdag 31 mars vill du att du laddar upp kortet i galleriet, så är du med och tävlar om en fin vinst från vår sponsor Cards of Maria Cards n' scrap!

*** English version ***
Today we give you our monthly challenge for February! This time the challenge is a sketch, as you can see above. Please visit our sponsor
Cards of Maria Cards n' scrap, a Swedish webshop with it's own line of rubber stamps as well as stamps från several Swedish rubber stamp companies.
As usual you can participate with just one card, it has to be done for this challenge only and should not appear in any other contest. Upload your card in our gallery before the end of 31 th of March.

Inga kommentarer: