KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 27 april 2009

Bloggutmaning v.18 - CJ

Denna vecka har vi hittat ett helt underbart kort att cardjacka från kortmakaren Kim Teasdale!
Låt er inspireras fritt av detta kort:




Här kommer tolkningar från teamet:

1. NetteR

Ett alldeles underbart kort att inspireras av! Jag inspirerades av lager på lagren, den vågiga kanten runt motivet, bandet, sömmen ritade jag för hand och så här blev min tolkning.



2. pingvinmamman

Lager-på-lager tekniken i förlagan fick mina tankar direkt till ett spelkort, exempelvis ruter/hjärter fem. Jag spann vidare på tanken och använt mig av hjärter kung och hjärter ess som lagts i tre lager med 3D-kuddar emellan lagren. Har använt ett vackert karmosinrött papper med guldkronor och texten Prince som syns dåligt på bilden då det är text i guldglitter. Har stämplat ett hjärta med rött och målat över med gul twinkler H2O. Både textrutan och det utklippta stämpelmotivet är fäst med 3D-kuddar.



3. Wildärtan

Jag älskade vår förebild Kim Teasdales kort, så jag gjorde så likt jag kunde! Och kommer nog att göra det igen.. Jag har gjort rutor, målat ett house mousemotiv, stansat med Nestabilities från Spellbinders, chalkat, streckat med penna och så rosor och andra blommor... Det jag skulle ha hunnit om jag hunnit () är att sätta dit en "Krya på dig-text".



Som vanligt så laddar ni upp kortet i galleriet och glöm inte att ange nyckelordet KiFv18b. Gör sedan en kommentar och länka till ditt kort, hur du gör ser du här nedan.




Inga kommentarer: