KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 14 april 2009

Två dagar senare så kommer här veckans bloggutmaning!
En skiss som kanske inspirerar dig till att sitta och pyssla lite efter påskfirandet.
Det är vår dt-medlem Elisabet som har ritat den härliga skissen:







Inspiration från teamet:


1. NetteR
Tyckte om denna skissen så jag ändrade inte så mycket på den utan har nog följt den ganska exakt bortsett från att dekorationen och texten bytt sidor.






2. Elisabet
Jag vet att påsken nästan är över, men när vi bestämde oss för att använda den här skissen var det fortfarande ett tag kvar till påsk, så därför gjorde jag ett påskkort
Jag har valt att följa skissen nästan helt, förutom att jag satte texten på insidan. Den söta haren är köpt på Timarii, det lila mönstrade papperet är från Kaiserkraft, det gröna, som jag gillar jättemycket, är Crate paper och det gula är från Basic grey. Knappen längst ner till höger är en brad från Panduro. Lite bling i hörnet, prickigt band och cardstock.




Ni laddar upp era kort i galleriet som vanligt och anger koden KiFv16B. Du har till den 26 April på dig.





1 kommentar:

Tussilago sa...

Här är min tolkning på skissen.