KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 15 april 2009

Månadsutmaningen!

Så var det dags att återigen påminna om vår månadsutmaning, sponsrad av Pyssellyckan! Läs mer om utmaningen HÄR.

Här kommer lite härlig inspiration från designteamet!

1. Petra/peu

Här har jag använt mig av svart CS som bas, därefter grön CS och därefter kommer det mönstrade papperet. I paketet låg en bit vit punchinella i vilket jag trädde 3 av de olika gröna banden och därefter limmade jag fast alltihop ovanpå det mönstrade papperet. Swirlen har jag stansat ut i svart glittrig foam från en Bosskut die som heter "Leafy Flourish". Texten har jag embossat med vit UTEE. Dessutom en jättefin blomma med stickles "frosted lace" och underbara pearls.
Allt utom textstämpeln, UTEE, foam och Bosskut-diesen jag använt hittar du hos Pyssellyckan.





2. Elisabet

På mitt andra kort har jag valt att följa skissen rätt noggrant. Jag gillar det fina papperet med de turkosa cirklarna! Här har jag dragit band med 3 läckra nyanser över papperet och dekorerat med den snygga blomman.
Swirlen har jag stansat ut och dekorerat runt om med de underbara bradsen. På sidan har jag satt punchinella som glittrar läckert i rosa och vitt, vilket tyvärr inte syns så bra på fotot. Texten är utskriven i dymon.



3. DesignAnnique

Vilken rolig skiss! I min tolkning stämplade jag texten på ett band med små små clearstampsbokstäver - ett både roligt och enkelt sätt att göra personliga dekorationer! Ett vackert filtband, en skimrande nål, ett mönstrat papper och ett redan färglagt motiv - det blev ett supersnabbgjort kort, och ibland är det så befriande när det bara skapar sig självt utifrån en så härlig skiss.



Hur inspireras DU av skissen? Ladda upp ditt bidrag i vårt galleri senast torsdag 30 april 2009 så är du med och tävlar om ett fint pris från Pyssellyckan! Som vanligt får du bara delta i utmaningen med ett kort, det ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar. Lycka till!

PS: Vill du ha fler utmaningar? Kika in i vårt forum, där finns det fler roliga utmaningar att inspireras av!

Inga kommentarer: