KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 4 maj 2009

Bloggutmaning v.19

Den här veckans bloggutmaning är att göra picknickkort. Nu när solen börjar titta fram mer och mer så blir man ju sugen på att åka ut på picknick eller hur? *S* Ni lägger upp era kort i galleriet som vanligt.


Här kommer lite inspiration från designteamet



1. Nita
Så här blev mitt picknickkort. Jag färglade den söta hängeln med MCP-tekniken och satte den på baksidan av ett mönsterpapper som jag använt en kantstans på upptill och nertill. Dekorerade med små krysantemumblommor och bling och duttade en prickkant runtom kortet med vit sakurapenna.





2. Pippin
Här är mitt picknick-kort. Jag har använt mig av maskningsteknik där jag maskat hänglarna med ett staket. Har sedan målat trädet själv (hade ingen sån stämpel). Stämplat lite blommor och blad. Motiven målade med akvarellpennor och himlen och gräset med torrchalks.



3. babbalalla
Jag har här använt mig av en stämpel från Landstoken och den är färglagd med hjälp av promarkers. Bokstäverna är utstansade med Bosskuts alfabet Flora Dora. Blomman är urklippt från ett lace cardstock (tror jag att det kallas...) Fäste även några blingblingstenar på kortet. De olika lagren med papper, samt stämpeln sitter på 3D-kuddar för att få lite mer djup i kortet... Någon som blev fikasugen?





4. Fialisan
hänglar-pojke, akvarellfärglagd, mönstrat chalkat papper, dymo, primablommor i blå nyanser och swirls fick bli dekorationen.



Nu är det Er tur att pyssla ihop picknickkort och när ni gjort det så laddar ni upp kortet i galleriet och kom ihåg nyckelordet/koden KiFv19B. Ladda upp kortet senast 15 Maj.Gör sedan en kommentar och länka till ditt kort, se bild nedan.




(klicka på bilden så syns den bättre!)

Inga kommentarer: