KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 1 maj 2009

Ny månad, ny månadsutmaning - sponsrad av Hobbyhuset!

Så var det dags för en ny månad och en ny månadsutmaning. Den här månaden sponsras vi av Hobbyhuset, en webbutik med lite av varje för oss kortmakare!

Månadens utmaning är en skiss, och det ska också finnas med en blomma på något sätt och orden Mors dag.

Först skissen:



Och sen lite inspiration från designteamet!

1. Liiten89

Blev jätte-inspirerad när mitt paket kom så jag satte igång att göra kort direkt biggrin Den supersöta filuren har jag först stämplat två omgångar på vanligt vitt papper och sedan färglagt den ena av dem. Jag började att måla hela motivet med promarkers och sedan skugga med MCP-tekniken. Skar efter detta ut vissa cirklar ur den målade bilden och fäste med små brads på det ofärgade motivet smile Satte sedan en miniros med lite bling och slutligen lite magic mesh i lila för att få något i samma nyans som filuren smile



2. Nita

Jag fick ett underbart paket i lådan häromdagen och inspirationen började flöda direkt. Jag färglade den vackra blomstämpeln med promarkers och valde bak- och framsida av ett av de fina mönsterpapprena som var i paketet. Stansade ut blommor i samma papper som dekoration och satte söta brads i blommornas mitt. De underbart fina minirosorna sattes på rad. Det fina bandet fick bli ena blommans blad. Jag stansade ut mors dag med min qk revolution i Chopsticks.



3. Ingelapling

Här kommer mitt kort!
Tyvärr, så är det lite suddigt i kanten. Rosorna är i olika rosa nyanser, som stämmer överrens med det mönstrade pappret.



Som ni ser är en skiss något man kan vrida och vända på lite, man behöver inte följa den exakt men man ska i vår utmaning kunna se att skissen finns i botten. Blir du inspirerad? Ladda upp ditt bidrag i vårt galleri senast söndag 31 maj så är du med och tävlar om ett fint pris från Hobbyhuset! Som vanligt får du bara delta i utmaningen med ett kort, det ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar. Lycka till!

***English version***
Today we give you the new monthly challenge, sponsored by Hobbyhuset, a swedish webshop with a lot of goodies. The challenge is based on a sketch, you should also have a flower of some kind and the words Mors dag (or Mothers day) as we celebrate Mothersdag the last sunday in the month of May. As usual you can participate with just one card, it has to be done for this challenge only and should not appear in any other contest. Upload your card in our gallery before the end of 31 th of May.

Inga kommentarer: