KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 11 maj 2009

Bloggutmaning v.20 - Kort till barn

Måndag igen och dags för veckans bloggutmaning. Den här veckan är utmaningen till Er att göra ett eller flera kort till barn. Som vanligt kommer härlig inspiration från designteamet. Se här vad tjejerna har hittat på.


1. DesignAnnique


Jag passade på att göra ett kort som passar både till små killar och små tjejer. Den söta kaninen är färglagd med ProMarkerpennor. Bakom motivet satte jag ett band och en bit bollfrans, jag klippte bort bollarna från fransen bakom motivet. Högerkanten fick bli vågformad för att intrycket skulle bli lite mjukare.


2. Pippin


Här har jag gjort ett kort till en tuff kille. Stämpeln är en Billy-stämpel från Pink Cat Studios och de mönstrade pappren från Junkitz. Textstämpeln från October Stamps.



3. pingvinmamman

Till barn vill jag gärna använda knalliga färger. Har doodlat lite naivt med orange zig-penna. Fisken är färglagd med zig-pennor. Ville göra ett kort som passar både pojk och flick så jag har undvikit de typiska flick- respektive pojkfärgerna. Har använt en stickers och fäst på en helt vanlig ballong. Knöt ett organza-band runt som dels är fint men som också döljer häftan som jag fäst ballongens nederdel med.



4. Nita

Kort till barn innebär, för mig, färgglatt och minimalt med dekorationer så att barnet själv kan pilla o titta på kortet så mycket hon/han vill utan att man ska behöva vara orolig att något kan lossna osv. Jag klippte 3 lika stora fyrkanter och använde min edge scraper och distress ink på kanterna. Rullade en av kanterna på pappersbitarna. Satte bubblestickers i form av fjärilar på varje ruta. Maskade 2 hänglar och färglade med MCP-tekniken och så var kortet klart.




5. Elisabet

Presenten som barnet ska få är inslaget med ett papper med många roliga figurer, bl.a den här valen. Jag klippte ut den och limmade fast den på ett cardstock, som jag sen fäste på ett mönstrat papper. Har dekorerat med lite röda blingstenar och ett band. Enkelt men rätt roligt, tyckte jag.



6. pixelit


Jag valde födelsedagsdraken från Cards of Maria,den är ju så söt och passar så bra till barn. Två blommor från Prima och papper med bling på,väldigt lättarbetat. Kortet är 14x14 cm och öppningen är bakom draken.




Nu är det Er tur att pyssla kort till barn och som vanligt laddar ni upp det i vårt galleri
och ni har till 22 Maj på Er(glöm inte koden KiF20B). När ni laddat upp det i galleriet så glöm inte länka tillbaka det till det här blogginlägget. Ni ser hur ni ska göra på den här bilden.

(klicka på bilden så syns den bättre!)


Pyssla lugnt!

Inga kommentarer: