KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 12 maj 2009

Påminnelse om månadens utmaning!

Så var det dags att påminna om månadens utmaning, sponsrad av Hobbyhuset. Månadens utmaning är en skiss och orden Mors dag samt en blomma ska finnas med. Skissen hittar du här.

Och så lite inspiration från designteamet!

1. Pingvinmamman

Fick ett enormt inspirerande paket och jag blev förälskad i det vackra rosenpappret (Bonnie från Melissa Frances) och bestämde mig direkt att göra ett kort i Shabby chic-stil. Jag trädde de vackra mini-rosorna på rad i meshens hål och knöt fast en miniros i det romantiska bandet. Då jag ville ha en härlig gammaldags känsla har jag bara använt mig av ett mönstrat papper. Romben är fäst på vit bakgrund som sedan lyfts upp från bakgrunden med 3D-kuddar. På det rosenmönstrade pappret har jag jag knutit en liten rosett av bandet och fäst en miniblomma i mitten. Texten är stämplad med cranberry chalk som jag också använt runt de olika pappren för att markera kanterna och rama in.



2. Liiten89

Mitt andra kort var jättekul att göra, började med att välja papper och fästa miniblommor i tre olika nyanser på en av bitarna. Målade sedan filuren med promarkers och MCP-teknik, lade slutligen också på lite 3D-lack på paketsnörena, ögonen, tungan och blommorna. För att få effekten att swirlen på papperet fortsätter satte jag små halvpärlor i liknande form smile



3. Elisabet

Här kommer mitt kort, som jag gjort efter den häftiga skissen från Hobbyhuset.
Jag har vridit skissen ett kvarts varv, men annars har jag följt den ganska exakt.
Det blev lite gråaktigt på fotot, men cardstocken i botten är ljusgrön.
Sen har jag använt grönt mönstrat papper "Smoking jacket" och blommigt papper från Scrapbour. Texten är utstansad med cuttlebugen och knappen längst upp till höger har jag hittat i mitt syskrin. Den rosa blomman är från en ljusmanchett.



Ladda upp ditt bidrag i vårt galleri senast söndag 31 maj så är du med och tävlar om ett fint pris från Hobbyhuset! Som vanligt får du bara delta i utmaningen med ett kort, det ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar. Lycka till!

***English version***
Today we remind you of the monthly challenge, this month sponsored by Hobbyhuset. The challenge is based on a sketch, you should also have a flower of some kind and the words Mors dag (or Mothers day) as we celebrate Mothers day the last sunday in the month of May. As usual you can participate with just one card, it has to be done for this challenge only and should not appear in any other contest. Upload your card in our gallery before the end of 31 th of May. Good luck!

1 kommentar:

Sindra sa...

Om jag har förstått rätt så ska jag lägga in en länk här till mitt tävlingsbidra till månadens kort.
Så jag gör ett försök och hoppas att jag gör rätt :)

http://www.kortifokus.se/galleri/displayimage.php?album=337&pos=0

Marianne/Sindra