KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 25 maj 2009

Bloggutmaning v.22 - Mosaik

Veckans bloggutmaning är att inspireras av mosaik.

Ditt bidrag laddar du upp i vårt galleri, lämna gärna en länk till ditt kort i kommentarsrutan när du laddat upp ditt kort.



Inspiration från teamet:


1. pingvinmamman


Stämplade de söta igelkottarna och färglade genom att plocka färg från stämpeldynor/chalks med en akvarellpensel. Motivet är ituklippt i lika stora fyrkanter och fastlimmade med någon mm mellanrum på en bit cardstock. Jag har satt fyrkantiga bubblestickers ovanpå varje ruta för en mer upphöjd och glansig effekt. Den trimmade cardstocken är fäst på en mönstrad matta och jag har stämplat texten friends are forever på ett blått pappersspill, chalkat svagt med svart runt kanterna och fäst på motivet. Har använt mosaikmetoden även på kortstommen med ett mönstrat papper, knutit en rosett av ett matchande band och trätt en miniros i.






2. NetteR
Stämplade och färglade innan jag skar upp mitt stämpelmotiv i 16 bitar som jag sedan monterade ihop med lite mellanrum på ett grönt papper.
3. Wildärtan
Mosaik är för mig nåt man liksom pusslar ihop så att det passar tillsammans, och jag råkar ha ett pussel från QK som jag ville passa på att använda, så det är mosaikbesläktat iaf Pusselbitarna är stansade i Wisteria Finch, och de är chalkade med chestnut roan. Bakgrundspapperet är från Kaiser Craft "Old world, Northern star". Tagen är från 7gypsies, spets och band fanns i mina gömmor. Stämpelmotivet är först inkat i 3 olika färger och sen stämplat med en Tim Holtz-stämpel. Och utstansad med "Ovals" från Nestabilities. Jag har även lagt krakeleringslack över hela motivet, vilket inte framkommit vid fotograferingen. Kanter är rivna och chalkade. Stämpeln "tycker om dig" är swedish sentiments från Doodlefactory (tror jag).






Inga kommentarer: