KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 21 maj 2009

Du kommer väl ihåg vår månadsutmaning?

Så var det dags att påminna om månadens utmaning igen! Maj månads utmaning är sponsrad av Hobbyhuset. Månadens utmaning är en skiss som du kan se här nedan och orden Mors dag samt en blomma ska finnas med.

Först ut, skissen:



Och nu lite härlig inspiration från designteamet!

Nita:

Jag valde att skriva texten direkt bredvid det underbara stämpelmotivet på det här kortet och doodlade lite slarviga linjer runtom. Det söta bandet fick bli den största dekorationen här och en liten brad i ena hörnet och söta minirosor satte jag en på bandet och en som ensam dekoration upptill. Underbart mönsterpapper även till detta kortet som jag använde både fram- och baksida på. Stämpelmotivet är färglagt med promarkers.



Pingvinmamman:

Detta kort följer skissen, spegelvänd, sånär som på att jag flyttat den nedre dekorationen till sidan och texten är inte skriven på det mönstrade pappret utan jämte. Den härliga blomstämpeln har jag färglagt med Twinklers H2O så den gnistrar fint och fäst med gluedots så att blombladen får spreta fritt från bakgrunden. Den lilla blomman på sidan är klippt från ett av de mönstrade pappren som jag fått i mitt paket. Som inramning av pappren har jag använt rikligt med cranberry chalk.



Pixelit:

Jag inspirerades av skissen mycket och har nästan följt skissen helt.
Mönsterpapper från Basic Grey, en trollsländebrad, några blommor från Prima (tror jag), läckra blombrads med bling på. Punchinella i grönblå skimrande för att matcha blommor o byxor på stämpeln som är färglagda med ProMarkers pastel green. Texten är stickers, la till ordet Till i texten vi skulle ha med.



Ladda upp ditt bidrag i vårt galleri senast söndag 31 maj så är du med och tävlar om ett fint pris från Hobbyhuset! Som vanligt får du bara delta i utmaningen med ett kort, det ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar. Lycka till!

***English version***
Today we remind you of the monthly challenge, this month sponsored by Hobbyhuset. The challenge is based on a sketch seen above, you should also have a flower of some kind and the words Mors dag (or Mothers day) as we celebrate Mothers day the last sunday in the month of May. As usual you can participate with just one card, it has to be done for this challenge only and should not appear in any other contest. Upload your card in our gallery before the end of 31 th of May. Good luck!

Inga kommentarer: