KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 18 maj 2009

v.21 - Bloggutmaning

*** English version at the bottom of this publication! ***

Denna veckas bloggutmaning är att göra ett studentkort i de svenska färgerna Blått och Gult.

Ditt bidrag laddar du upp i vårt galleri, lämna gärna en länk till ditt kort i kommentarsrutan när du laddat upp ditt kort.

På grund av tekniska svårigheter som gör att jag inte kan komma in i vårt forum, så kan jag inte återge vad våra duktiga DT´s har att berätta om sina respektive kort. Hoppas inom kort kunna komplettera detta ilägg. Tills dess får ni njuta av korten allena :)

DesignAnnique

Jag har gjort ett studentkort med den söta björnen med studentmössa. Han är färglagd med en kombination av Tombow-pennor och ProMarkers. Tagsen är tomma i väntan på datum och namn på den lycklige studenten.



Nita

Jag färglade studentdraken från Cards of Maria i gult och blått med promarkers, klippte ut den i cirkel och satte den på en lite större gul cirkelformad motivmatta som jag inkat med blå fluid chalk. Ruggade och inkade kanterna på det mönstrade pappret, Maja Design Äntligen! och klippte ut en studentmössa ur ett annat mönstrat papper från Maja Design. Satte ett knutet sverigeband på pappret och klistrade på kortbasen. Satte studentmössan och stämpelmotivet på distanskuddar.



Petra/Peu

Här kommer mitt studentkort i gult och blått. Stämplar från Magnolia, färglagt med distresser. Jag har maskat björk, killen och bänken. Tyvärr vet jag inte varifrån textstämpeln kommer. Flaggan är en del av en Pandurostämpel.



Pingvinmamman

Ett studentkort i all enkelhet. Har valt att inte ha mönstrat papper utan gjort eget mönster direkt på cardstocken. De söta stämpelmotiven, blomma från tingtura och draken från Cards o Maria, samt halvcirklar är målade med twinklers H2O som jag älskar att arbeta med.



Pippin

Här är mitt studentkort i blått och gult. Jag har ingen som helst studentstämpel, så jag fick improvisera lite. Jag tog Panduro söta flickstämpel med flaggan och gjorde en studentmössa till henne. Målade henne med Tombows i gult och blått. Ett prickigt papper från gömmorna, ett rutigt blått band och några blommor. Texten utskriven på datorn.



Pixelit

Mitt kort blev också med den manlige studenten från Magnolia.Papper från Majadesign,cirkel okänt märke,blommor prima och bling från Kaiser.Har valt att rama in stämpeln lite med blå stickles,det kommer jag göra fler gånger,det gillade jag och det kan man säkert leka på med på layouter också. Ofta när jag är oinspirerad drar jag fram spillpapper och dekorationer som jag inte sorterat i min blandatlåda och då kan det bli ett sånt här resultat.Och då blir jag också mer inspirerad,så ofta blir det flera kort efter det första dyker i blandatlådan.



Tootsie

Mitt studentkort fick bli med denna underbara collagestämpel från October Stamps. Det gula bakgrundspappret är egentligen vitt precis som cardstocken, som jag färgat in med gul Distress Ink Pad med hjälp av en hand tool. På det har jag strukigt lite lätt med blå Distress Ink Pad.
Stämpeln är stämplad på glossypapper som jag först 'marmorerat' med raklödder och Distress Refill. Små rosor ihop med andra härliga blommor samt bling sätter den sista piffen på kortet.



***
(in english)
This weeks blogchallenge is to make a graduationcard in the swedish colours Blue and Yellow. You upload your card in our gallery.
/Tootsie

Inga kommentarer: