KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 19 juni 2009

Inspiration: Akvarellpennor/akvarellfärger

Visst var det spännande att se hur Pippin använder sina akvarellpennor? Designteamet tokinspirerades och skapade de här härliga korten:

Pingvinmamman:

Akvarellfärger är helt nytt för mig. Har valt ett enkelt upplägg till kortet där jag vill fokusera på det målade motivet. Stämpeln är från Panduro och den lilla grattis-texten är peel-off. Älskar den här färgen på CS, midnattsblå.



NetteR:

På det här kortet är magnoliastämpeln färglagd med mina akvarellpennor och det är egentligen ett påskägg hon håller i famnen men jag har satt dit tre solrosor istället för att kunna använda motivet till mitt sommarkort.



Pippin:
Här är ett kort målat med akvarellpennor, helt utan mönstrade papper. Grindstämpeln är från WCG och fjärilstämpeln och bladbården från Laura Ashley.




Ingelapling:

Här kommer mitt kort till akvarellutmaningen.
Jag älskar att måla med mina akvarellpennor, och bara sudda ut med vatten. Det blir ju så härliga färger. Jag tycker även det är lättare att få de olika toningarna, att det är lättare att få till lite skuggor och så vidare. Ja, det är kul att variera sig!
Här har jag använt en hÄngelflicka som egentligen firar nyår, men satte en studentmössa (stämpel från Landstoken) på 3-d kuddar. Mönstrat papper från Majadesign. Helt underbara.
Bokstäverna är utstansade med CB, och heter Olivia. Tre små blåa halvpärlor fick plats på G:et.



DesignAnnique:

Jag har färglagt den söta igelkotten med akvarellpennor. Jag har ingen dyr konstnärskvalitet på mina pennor utan de är köpta på en leksaksaffär för en lagom dyr peng. Jag har kompletteringsköpt några färger, bla en vacker röd, som saknades i det paket jag köpte från början, men jag tycker inte det är någon större skillnad på dem.
Kanterna på pappret är rivet med en edge scraper och sedan chalkat, i den extra utrivningen satte jag en spillbit papper som en av mina pysselkompisar skulle slänga. En blomma i lager på lager och massor av små blingar som strösslats över kortet ger lite extra festkänsla. För handen på hjärtat, visst har de flesta av oss massor av blingar - och det går inte åt SÅ mycket för att få en riktig lyxkänsla!



Har du också plockat fram akvarellpennor eller akvarellfärger? Visa oss ditt kort genom att ladda upp det i din blogg eller i vårt galleri, kommentera sen det här inlägget och länka till ditt kort så vi alla kan få se ditt alster!

***Short version in English***
Here is some more inspiration with aquarelle pens, we hope you feel inspired!

Inga kommentarer: