KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 26 juni 2009

Inspiration: MCP

MCP är det kanske inte så många som har provat på, men designteamet utmanade sig själva och några provade på - och somliga fastnade! :-) Här kommer några härliga inspirationsalster med MCP-teknik!

Nita:

OJ nu har jag testat MCP-tekniken och det var sååå kul. Jag valde att färglägga en stämpel från Cards of Maria då jag ville göra ett kort till min gubes födelsedag(kattälskare). Satte motivet på en cirkel och bakgrundspappret är från Maja Design. Jag tyckte det var lite pilligt att få till skuggor och sådär men för att vara ett första försök så gick det riktigt bra. Jag dekorerade med rosa rosor, dew drops och alfastickers.



Petra/Peu:

Det här är en teknik jag aldrig testat tidigare. Jag valde medvetet ett stämpelmotiv med lite större ytor eftersom jag trodde att det skulle vara svårt att dra ut färgen på detaljer. Men det gick ganska bra även på strumpor och små hjärtan. Kul att testa och inte svårt alls. Vingarna är färglagda med twinklings. Övriga dekos är grungeboard-swirl som jag färgat in med Versa Color-dyna, bling, Primablommor, mönstrat papper Sassafras, utstansade bokstäver i thickers med Cuttlebugs Red Tag Sale.



Tootsie:

Här har jag färgat in denna underbara lilla gumma enbart med pigmentpennorna och sedan använt mig av stompfen och förtunningsmedlet. Då gillade jag tekniken lite mer faktiskt biggrin
Lite matchande Maja Design papper, blommor och bling (eller snarare studs) så var kortet klart.



Är du van vid MCP, eller kanske har testat för första gången? Vi vill så gärna se DITT kort! Ladda upp det i din blogg eller i vårt galleri, sen gör du en kommentar här och länkar så vi också får se!

***Short version in English***
Today we bring yo some more inspiration cards with the MCP techinque. Please show us YOUR card by putting it in your blog or in our gallery and then make a comment with the link.

Inga kommentarer: