KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 29 juli 2009

Kort med egna blommor

Designteamet antog utmaningen att skapa kort med egna blommor!

Petra/Peu:

Jag älskar blommor och använder mycket blommor på mina kort. Däremot är det sällan jag gör egna blommor. Testade alla möjliga saker tills jag slutligen bestämde mej för det här enkla sättet att tillverka egna blommor. Bara till att klippa ut cirklar i några olika storlekar och rugga kanterna samt chalka. Fick på så vis också användning för några knappar vilket jag annars sällan eller aldrig använder. Stjälken och bladen och den lilla lila blomman högst upp till höger är chipboard som jag färgat in med en Versa Color dyna.



Pippin:

Här har jag gjort ett kort med egna blommor. Två blå rosor som jag distressat lite genom att doppa kanterna i Klorin. Två rosa blommor som är stansade med samma stans som rosorna. Bladen är Qk-die som jag kört i Cuttlebugen. Motivet är en sticker med Beatrix Potters Mother Goose, hon är så söt. Bakgrunden är Cuttlebug Embossing Folder.



Nita:

Jag gjorde en remsblomma(ja jag hittar inget bättre namn för det ;-) Jag använde samma papper som bakgrund som jag använde till blomman. Jag skar 1cm breda remsor och 10cm långa och la dessa omlott på varandra så de bildar en blomma. Stansade ut en cirkel för blommans mitt och satte en grön blingsten ovanpå, klart!



Har du gjort egna blommor på dina kort? Visa oss!

***Short version in English***
Today the design team show their cards with home made flowers.

Inga kommentarer: