KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 10 juli 2009

Mer med pärlpinnar

Hur går det med pärlpinnarna? Har du gjort några än? Designteamet hakade i vilket fall på och skapade loss med sina pärlor!

Pippin:

Har gjort ett kort med Flower Fairies. Hon är färglagd med Tombows och har fått glitter på vingarna. Bakgrunden är torrchalks. Tyckte att pärlpinnen passade bra som hennes trollspö. Bakgrundspappret från Basic Grey Wisteria och trollsländestämpeln är från My Heart Stamps For You. Textstämpeln är från October Stamps.



DesignAnnique:

Jag använder gärna pärlpinnar på mina kort just nu, så det var en självklar utmaning för mig att haka på! Jag bygger ofta mina pärlpinnar i flera lager med olika pärlor, så de blir som en lite större dekoration i sig. Om inte annat var det en utmärkt ursäkt att få handla lite nya roliga saker så nu har jag rondeller med bling, små figurpärlor med blommor, fjärilar och rosetter, mellandelar och pärlhattar att leka med :) Jag valde att hålla mitt kort ganska enkelt för att låta pärlpinnen vara en mer framträdande dekoration. Bakgrunden till motivet är gjord genom att jag drog en regnbågsdyna från Adirondack mot ett fotopapper, tanken var att det skulle se mer brayat ut men jag tyckte det randiga var rätt häftigt det med! Sedan stämplade jag bambun i svart med StãzOn. På kortstommen stämplade jag med samma bambustämpel och Versa Mark-dyna.



Närbild på hur jag byggt upp pärlpinnen:



Pixelit:

När jag nu försökte mig på att göra egna pärlpinnar så tänkte jag att de skulle se ut lite som känselspröt ovanpå blomman så jag böjde till dom lite. En grön apliknande varelse med röda tänder kändes inte så verklighetstrogen, därför försökte jag ta ut svängarna lite mer :-)



Nu vill vi se DINA pärlpinnar! Visa oss genom att ladda upp ditt kort i din blogg eller i vårt galleri och gör sedan en kommentar till inlägget och länka till ditt kort så vi kan se det!

***Short version in English***
Today we bring you some more inspiration with home made trinket pins. We'd love to se YOUR homemade trinket pins, so upload your card in your blog or our gallery and make a comment linking to your card for all of us to enjoy!

Inga kommentarer: