KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 16 juli 2009

Semester i Budapest

Vad sägs om att få möta våren i Budapest och få njuta av en sådan här utsikt i april månad?



Det gjorde DT-medlem DesignAnnique, och så här berättar hon om sin semester och sin pysselpackning:

Jag hade förmånen att få följa med min sambo till Budapest när han skulle åka dit och jobba. Det innebar att jag skulle ha en hel del tid för mig själv på dagtid, och det finns bara ett visst mått av shopping och sightseeing jag står ut med... Direkt började jag fundera på vad jag skulle kunna ta med mig. Vi skulle flyga "Carry On", dvs utan incheckat bagage, så jag var lite begränsad i utrymme och också med tanke på säkerhetsföreskrifterna. Att bli av med min favoritsax redan på väg ombord på första flygplanet, det ville jag inte! Det kändes som färgläggning var en lagom nivå att lägga sig på, och eftersom jag precis fått hem ett gäng Tombow-pennor kändes det som en bra idé!



Jag kilade över till en pysselkompis och lånade lite roliga stämplar och hennes stämpeldyna, eftersom jag nästan uteslutande färglägger med tekniker som funkar ihop med Distressdynan så har min vattenfasta dyna torkat in... men trogna kompisen hade en fungerande dyna. Tur för mig! Jag stämplade på några olika sorters papper eftersom jag ville testa hur det betedde sig, ska man lära sig något nytt får man ju passa på att prova!

Sen packade jag ner allt jag behövde i en genomskinlig liten kasse jag hade hemma. Motiv på ena sidan...



och pennorna, penslar och en liten vattenskål på den andra.



Hela packningen för 2 personer och 6 dagar blev inte större än så här, precis godkänt av flygbolagen som handbagage! Man sparar en hel del tid på att slippa stå och vänta på väskan vid bagagebandet, och det är mindre risk något kommer bort eftersom man har koll på sin packning. Nackdelen är att man får släpa på den själv när man ska byta flight, så det är tur jag har en stark karl som kunde bära min väska också när vi s-p-r-a-n-g mellan våra flighter, för naturligtvis var den första försenad. :-) Men vi hann, och vi landade säkert i Budapest.



Sen var det bara att invadera det lilla skrivbordet på hotellrummet! Jag hade gott om tid att sitta och prova mina pennor i lugn och ro, det fanns tid både före och efter shopping och sightseeing. Och det var skönt att inte vara utlämnad till hotellets TV-kanaler för att ha något att göra, min tyska är obetydligt mycket bättre än min ungerska kan jag berätta :-)

Vi hade dessutom ett jättefiffigt skrivbord med en del som gick att fälla ut. På den kunde jag lägga mina saker när jag var klar och så bara skjuta in det under skrivbordet. Snyggt och städat snabbt som attan trots att jag satt och pysslade tills jag hörde sambons nyckel i dörren!



Och så här blev mitt kort med den lilla krukan i övre delen på skrivbordsbilden! Jag valde att hålla det ganska enkelt eftersom bakgrundspappret är ganska mönstrat och "rörigt". De små flygfäna är fynd från Budapest, i övrigt var det inte mycket pysselshopping att tala om. Hittade några söta nålar i en sybehörsaffär (och dem fick jag skicka hem med posten så de blev ganska dyra :-)), pärlemorfärgade trollsländor, stora halvpärlor i rosa och en liten uppsättning stämplar med insekter. Jag var och besökte den enda scrap-shopen någorlunda centralt i Budapest som jag kunde hitta, men det var ett magert utbud. Sen hittad ejag en miniversion av Panduro, men det var samma sak där, ett oerhört magert utbud Minsta lilla shop här hemma i Sverige har ett nyare, fräschare och billigare utbud, så vi kan skatta oss lyckliga!

Inga kommentarer: