KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 14 juli 2009

Mera kortkit!

Att använda kortkit är ett sätt att kunna skapa med liten packning, men det är också ett roligt sätt att utmana sig själv och sina pysselvänner! Fyra medlemmar i DT bytte kortkit med varandra och så här blev resultaten:

DesignAnnique:

Jag fick ett paket från Pingvinmamman och det var riktigt roligt att få sätta tänderna i något som någon annan valt ut! Jag hade nog inte valt de färgerna själv, det är inte de jag brukar jobba i, men det gjorde det bara extra stimulerande. Jag färglade motivet med torrchalks för att bryta mot det distinkta mönstret på papprena och monterade sedan i hop det hela. Det end ajag har lagt till är lite Fluid Chalks och bokstavsstickersarna till texten.



Pingvinmamman:

Det var väldigt kul att arbeta med ett kort-kit som någon annan plockat ihop och som är så helt annorlunda mot vad jag brukar använda. Jag fick ett kort-kit ihopplockat av DT-medlem Pippin.

Materialet var väldigt shabby chic och verkligen inspirerande. Jag hade aldrig köpt materialet själv men ändå pasade det mig som handen i handsken.

Pärlbandet är trätt igenom mitten av den översta blomman och fäst med hjälp av brads som döljs under blommorna. En brad sparade jag och fäste en bit av pärlbandet på dedikationen (som skrapats i kanterna med en sax för att "ruffa" till det lite). Jag knöt små rosetter av bandet som fästes under respektive blomklase. Det blev en liten snutt över som hamnade ovanför braden med pärlbandet. Motivet är färglagt dels med twinklers H2O, dels med färg som jag tagit upp från chalks med hjälp av en akvarellpensel. Har valt ordet "Lyckönskningar" för det passar så bra ihop med stilen på kortet i övrigt.




Pippin:

Här kommer mitt kort med material jag fått från DT-medlem NetteR. Blev genast förälskad i älvan med svamparna och försökte få fram ett trolskt skimmer runt henne.



NetteR:

Jag fick ett kortkit av DesignAnnique. Inga papper eller stämel som jag hade så det var extra roligt. Enda jag lagt till på kortet är att jag använt mig av fluid chalks. Tog sedan fel på limmet till bandet så limmet lyser igenom men det ska väl synas att det är handgjort *S*



Har du bytt kortkit med någon, eller ska ni kanske prova på det nu lagom till semestern? Glöm inte att fota/scanna och ladda upp det i din blogg eller vårt galleri och kommentera sedan inlägget här och länka så vi också får se!

***Short version in English***
Today we show you how the design team har swapped cardkits. It's an easy way to get some cards made during holiday and getting a challenge at the same time!

Inga kommentarer: